Kirjoitan nyt tänne kun en muutakaan enää keksi. Jos vaikka joku voisi auttaa minua tai jos ainakin saisin selvitettyä omia ajatuksiani. Olen kärsinyt pitkään (yli kymmenen vuotta) masennuksesta ja olen ollut hyvin pitkään täysin kyvytön tekemään mitään edes hakemaan apua. Nyt minulla on pieni lapsi ja haluan hänen takiaan parantua. Välillä vaan iskee täydellinen epätoivo kun mikään ei auta näihin kauheisiin olotiloihin. Pelkään kaikkea, jo ulos lähteminen aiheuttaa paniikin. En pysty tapaamaan ihmisiä, koska pelkään sosiaalisia tilanteita niin paljon. Tästä syystä kaikki ystävyyssuhteeni ovat katkenneet jo aikoja sitten. Minulla on hyvä ja ymmärtäväinen mies, mutta hänkään ei varmaan kauaa enää jaksa ongelmiani katsella, on jo jaksanut todella kauan ja auttanut monin tavoin, ei hän voi kuitenkaan puolestani asioita tehdä.
Tuntuu, että masennus on pilannut koko elämäni. Minulla ei ole koulutusta eikä työtä, kaikki mitän olen aloittanut on jäänyt kesken. Sosiaalisia suhteita ei juuri ole. Olen syönyt masennuslääkkeitä puolet elämästäni, eikä niistä ole ollut mitään apua, enemmänkin haittaa, koska ne ovat vain passivoineet. Olen käynyt lukuisilla psykologeilla, enkä mielestäni ole saanut mitään apua. Vuosikaudet ovat menneet niin etten saa nautintoa enää mistään mistä olen joskus nauttinut: lukeminen, musiikin kuuntelu jne. En edes pysty tekemään noita asioita. Kaikki on vain kaaosta ja pakokauhua, vaikka minulla on monta hyvää asiaa joista pitäisi nauttia, kuten lapsi, silti vain itken joka päivä, on niin paha olo kokoajan.
Haluaisin pystyä auttamaan itseäni. Tuntuu vain ettei ole mitään keinoja siihen. Toisinaan tuntuu, että pitäisi kuolla pois jo senkin takia etten tuhoaisi lapseni elämää ja toisaalta se olisi itsekkäintä mitä voisi tehdä. En enää tiedä mikä olisi oikea ratkaisu. Tuntuu naurettavalta kirjoittaa tänne, mutta olen todella epätoivoinen.
Kiitos jos jaksoit lukea. Ehkä se mitä itse etsin on vertaituki. Haluaisin löytää edes jonkun ihmisen jolla olisi samanlaisia ongelmia. Tuntuu, että kukaan ei ole yhtä surkea ihmisraunio kuin minä. Kaikilla ihmisillä on jotain saavutuksia kuten työpaikka tai muuta vaikka ongelmia olisikin.