Ensimmäistä kertaa lääkitys
Olen kärsinyt jo vuosia ahdistuksesta, näköalattomuudesta ja masennuksesta. En saa mitään aikaiseksi, pienetkin asiat ja niiden hoito tuntuvat ylivoimaisilta.
Olen vihdoin varannut ajan lääkärille, mutta pääsen sinne vasta parin viikon kuluttua. Etukäteen oli kuitenkin puhetta lääkityksestä.
Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia niistä. Mitä kannattaisi ehdottomasti välttää jne. Ymmärrän että nämä ovat yksilöllisiä, mutta on käsittääkseni lääkkeitä joista monella on huonoja kokemuksia.
Pelottaa ne mahdolliset sivuvaikutukset jne., Googlella kun niitä katselin niin ihan kauhistuin. Eniten pelottavat:
- Osa niistä kuulemma voi vaikuttaa jopa sydämeen / muihin elimiin.
- Osa voi tehdä seksuaalista haluttomuutta / kyvyttömyyttä. Sitä nyt viimeksi tässä kaivataan, jos vaikka vielä joskus löytäisin ihmisen joka voisi kiinnostua minusta. Vaikka se olisikin 1 miljoonasta mahdollisuus.
- Huolestuttaa myös että niistä tulee riippuvaiseksi.
- Annettiin ymmärtää että ne voivat jopa lyhentää elinikää ja aiheuttaa vaikka mitä.
- Lihoaminen. Minulla ei ole varaa lihota jos haluan pitää verenpaineeni yms. siedettävänä.
- Muutokset persoonallisuuteen.
- Voivat aiheuttaa pakkoliikkeitä / nykimisiä yms. jotka jäävät pysyviksi.
Olenkohan ottanut nuo jutut vähän liian hysteerisesti, vai ovatko ne oikeasti noin kamalia? Mitä tässä uskaltaa edes kokeilla? Onko elettävä tässä helvetissä vai valittava toinen helvetti tilalle?
Millaisia kokemuksia teillä on?