Tämä on ensiaskeleeni löytöretkelle omaan itseeni. Itken samalla kun kirjoitan tätä .. en tiedä miksi .. ehkä siksi että pelottaa – ehkä siksi että koen suurta toivoa.
Alkaisiko vihdoin elämäni lankakerä selvitä ja katse kirkastua? Pääsisinko vihdoin tutustumaan itseeni ja hyväksymään itseni kaikkine virhenensä.
On vaikea tietää mistä aloittaa tai mitä tehdä. Olen kuitenkin ylpeä itsestäni että otan parhaillaan tämän pienen pienen askeleen ja avaan itseäni. Pintapuolisesti olen super sosiaalinen ihminen josta kaikki pitävät. Energisyyteni on tarttuvaa ja saan ihmiset hymyilemään. Sisälläni kaikki on kuitenkin tällähetkellä toisin .. haluan löytää itseni ja tehdä itseni onnelliseksi. Olen aina keskittynyt toisten hyvinvointiin ja jättänyt itseni viimeiseksi. En halua ylpistyä vaan olla ylpeä itsestäni ja tehdä itseni onnelliseksi.
Työelämässä ole itse itseluottamus! En kumarra kuvia tai pelkää pomoa. Dynaaminen asenteeni on vienyt minut pitkälle. Arjessa olen kuitenkin hyvin epävarma – koen jatkuvaa huonoa omatuntoa tai puutteellisuutta. Haluan päästä eroon täydellisyyden tavoittelusta ja itseltäni liikaa vaatimisesta. Minua ei ole olemassa jos kukaan ei huomaa. Minä leijun pilvissä kun voin antaa ihmisille mitä he haluavat, vaikka minulla ei olisi siihen voimia tai aikaa.
Mikä on masennuksen mittari? Onko se vaihtelevat mielialat, energian puute, riittämättömyys, ulkopuolisuus vai itsetuhoiset ajatukset? Oli se mikä tahansa noista – minulta löytyy ne kaikki ….
Aloittaessani kirjoittamaan tätä päätin ottaa sen asenteen ettei minua haittaa vaikkei kukaan kommentoisi tai tätä ei edes julkaistaisi. Aloitan löytoretkeni itseni takia ja haluan kokeilla auttaako ajatusten paperille laittaminen itseäni. Ensimmäinen askeleeni on siis hyväksyä riittämättömyyteni ja porukan ulkopuolella jääminen.
Minä olen olemassa vaikka muut eivät sitä huomaisi.