En usko kykeneväni työntekoon/en vaan henkisesti jaksa
Olen ollut nyt jo jonkin aikaa työttömänä (sitä ennen opiskelin). Kuin ihmeen kaupalla alkoikin työhaastattelukutsuja sataa jopa kolme kappaletta! Olin aluksi tosi onnellinen, sillä ennen en ole päässyt edes niin pitkälle. Kävin yhdessä haastattelussa sitten, mutta siitä se alamäki alkoi kun mua alkoi aivan hirmuisesti ahdistamaan se paikka. En sitten loppujen lopuksi ottanut paikkaa vastaan, olin tosi ahdistunut ja itkuinen koska tunsin olevani luovuttaja, että annoin periksi ennen kuin edes yritin. Samalla tiesin, että itkuherkkyyteni vuoksi en voisi tehdä siellä töitä. Tämä itkuherkkyys kyllä pätee paikkaan kuin paikkaan, joten ehkä lääkitystä olisi syytä harkita.
Kaksi muuta haastattelukutsua sain, mutta paikan päälle en enää kyennyt menemään. Toisen kohdalla heräsin aamulla, laittauduin valmiiksi ja kaikkea, mutta sitten kun tuli aika lähteä bussipysäkille, jäinkin vaan lamaantuneena sängylle istumaan. Se kolmas haastattelu, sille en enää edes uhrannut ajatusta. Tuntuu kamalalta kun pohdin että soitanko ilmoittaakseni peruuntumisen, mutta mihin numeroon, en pysty –> asiat jäi sikseen.
Mulla on ollut koko elämän mittaista masennusta ja ahdistusta, epämääräinen minäkuva ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Olen (kuin ihmeen kaupalla) jutellut aikaisemmin psykologin kanssa ja saanut lääkityksen, mutta sitten se jäi pois. Nyt ajattelinkin, kun en vaan kykene tähän, että menisin taas juttelemaan jollekin ja mahdollisesti hankkimaan uuden reseptin, ehkä johonkin muuhun lääkkeeseen joka voisi toimia paremmin.
Olen muutenkin tosi surullinen ja yleensä aina yksin ja yksinäinen, ja huomaan, että alan oikeasti lipua pois niistä vähäisistäkin sosiaalisista verkoista (esim. perheenjäsenet, heidänkään näkeminen ei aina tuo enää iloa). Väsyn myöskin helposti.
Kaikki tuntuu ihan hirmuisen raskaalta. Kaikkea tätä kuormittaa painava syyllisyydentunne, kun vanhemmat painostavat työnhakuasioissa. Tuntuu, etten ole saman arvoinen koska olen työtön. Eihän se noin oikeasti ole, mutta kuitenkin. Sitten kun välillä heruu sympatiaa, mm. voivotellaan tätä huonoa taloustilannetta, niin iskee syyllisyys, kun en ole hakenut töitä sillä totisuudella mitä ne varmaan kuvittelee, ja se, että skippaan haastatteluja, voin vaan kuvitella mitä ne musta sitten ajattelisivat.
Huhhuh, tulipa tekstiä. No, ainakin auttoi hieman.