EN JAKSA TÖISSÄ

EN JAKSA TÖISSÄ

Käyttäjä seikkailija aloittanut aikaan 09.01.2014 klo 09:27 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä seikkailija kirjoittanut 09.01.2014 klo 09:27

Mitä sitä oikein pitäisi tehdä kun masentaa, eikä jaksa töissä. Tuntuu, että pinna palaa pienistäkin asioista. Olin viime vuoden loppupuolella sairauslomalla eikä oikein aina kehtaa uuttakaan pyytää. Työilmapiiri on tosi huono ja joka aamu on tosi raskasta lähteä töihin.
Kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja tuntuu ettei jaksa vuodesta toiseen tämän työelämän ja sairauden välimaastossa. Haluaisin päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta on sellainen olo, että ei pääse. Väsyttää ja on välillä ahdistunut olo.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 09.01.2014 klo 12:02

Hei seikkailija

Tuttua tekstiä.Isellä oli sama homma. Tyotivaatio nollass. Olen määrättyjen ihmisten

silmätikkuna. Ammattitaito lytätään maanrakoon. Kuitenkin alalla ollut n.20 vuotta.
Ihmettelen mihin se on kadonnut. Olin viime vuonna ja edellisellä pitempiäkin
jaksoja sairaslomilla. Diagnoosina yleistynyt ahdistuneisuus häiriö ja muu seka-
muotoinen masennus.Minulla myös yläraajavaivoja. Nivelrikkoa solisluussa ym.
Olen ollut osasairauspäivärahalla.Kuntoutusjaksoilla Yläraajavaivojen vuoksi. tehty
psykiatria puolen testejä. Kuntoutuslääkäri, työterveyslääkäri ja psykiatri suosittel
osatyökyvyttömyyseläkettä. Sain B-lausunnon vakuutusyhtiölle- Nyt olen puoli
eläkeläinen. Taloudellisesti tässä häviää mutta en olisi jaksanut töissä kokopäiväisenä.
Jos tuntuu ettet jaksa olla töissä kannattaa kysellä eläke mahdollisuutta tai osasairaus
päivärahaa. Ymmärrän hyvin jos huono työilmapiiri se syö voimia. Älä polta itseäsi
loppuun. Eikä sairasloma mikään häpeä .Jos tuntuu ettet jaksa töissa.

Paljon voimia sinulle🙂👍

Käyttäjä seikkailija kirjoittanut 10.01.2014 klo 04:19

Kiitos sarrukka tuesta ja rohkaisusta. Tänään menen sairaanhoitajan vastaanotolle mielenterveyspäivystykseen- Minulla on välillä myös kovia kihtikipuja nivelissä, jotka valvottavat öisin. Olen määräaikaisessa osapäivätöissä, joka on palkkatuella. Kun minulla on lisäksi ulosottovelkoja, niin paljon ei jää käteen.🤕

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 17.01.2014 klo 19:31

Hei seikkailija

Miten jakselet? Oliko sairaanhoitajalla käynnistä apua? Minulla alkoi eläkeviikko.
Pitäisi jotain kivaa keksiä ajan kuluksi.

Voimia sinulle🙂👍

Käyttäjä seikkailija kirjoittanut 27.01.2014 klo 08:10

Moi sarrukka!
Kiitos viestistäsi. En oikein saanut tukea ja ymmärrystä riittävästi sairaanhoitajalta. Meni enimmäkseen kuulusteluksi lääkkeiden käytöstä. Tänään minulla on aika myös lääkärille. En jaksa uskoa siitäkään olevan apua. Olen yrittänyt laatia itselleni lyhyen tähtäimen voimaantumissuunnitelmaa, että jaksaisin. Tällä hetkellä lasken päivien pidentymistä ja aamujen vähenemistä. Onneksi on noita lomapäiviä. Tällä hetkellä on viisi viikkoa neljän päivän työviikkoa ja sitten on viikon talviloma. Mitä olet eläkepäivilläsi hommaillut?
Iloa elämääsi. tv: seikkailija😉

Käyttäjä repukka kirjoittanut 27.01.2014 klo 12:36

Hyvä, että sinulla on noita vapaapäiviä välillä, ettet ole kokopäivätyössä. Minä kävin masentuneena pari vuotta kokopäivätöissä, mutta se kävi liian raskaaksi. Sitten jäin osakuntoutustuelle eli puolikkaana töihin. Sitä jaksoin pari vuotta, kunnes sekin kävi liian raskaaksi ja jäin kokonaan pois töistä. Olen nyt ollu 2,5v kokonaan kuntoutustuella. Tuki on n. puolet palkasta. Sillä pärjää nippa nappa. Kyllä ne sinunkin asiasti selviävät, kun yrität vain sinnikkäästi jaksaa puolustaa itseäsi hoitotaholle. 🙂👍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 27.01.2014 klo 14:35

Hei seikkailija.

Toivottavasti apua löytyi lääkäriltä. On tämä työntekokin mennyt siihen malliin
että odottaa sitä vapaaviikkoa. Tuntuu ettei voimat riitä. Keskittyminen ym vaikeaa.
Toki joskus on parempiakin päiviä. Eläkepäivät mennyt totutellessa.vielä oikein
käsittänyt asiaa. Saa vain tosiaa ihan luvan kanssa olla kotona.Masennus ja ahdistus
vain uskollisia kavereita.

Käyttäjä seikkailija kirjoittanut 28.01.2014 klo 06:22

Hei sarrukka!

Sain viikon sairauslomaa. Nyt täytyy keskittää kaikki voimavarat latautumiseen ja hermolepoon, että jaksaa kestää sitä stressiä mikä työpaikalla on. Mistä sinä ammennat voimasi? Minä olen todennut, että yksi hyvä keino on ainakin lukeminen ja kirjoittaminen.
Vielä kun sais nukuttua yöt kunnolla , niin voimat varmaan palautuisivat.
Voimia Sinulle!! terv: seikkailija😀