Mun mielestä pitäisi välillä pysähtyä ja miettiä sitä, vaikka näin joulun alla, mitä on olla elossa. Maailmankaikkeuden lait voisivat olla aivan hyvin sellaiset, että ihmis elämä ei voisi käytännössä olla mahdollista.
Jos pois suljetaan jumalat tai muut uskonnolliset hahmot, mieti kuinka onnekas olet, että pystyt puhumaan, hengittämään, tekemään erilaisia asioita ja jos olet edes vähänkin terve henkisesti ja fyysisesti olet erittäin onnekas. On se ihmis-elämä aika ihmeellinen asia. Totta kai on tiettyjä asioita joita täytyy ja on velvollisuus tehdä, mutta ne voi ajatella maksuksi siitä että ylipäätänsä pystyy elämään.
Olen itsekin ollut erittäin syvissä vesissä ja paremmassa vaiheessa ajattelin, että olen nuori ja kuolematon. Mutta nyt pitää myöntää että samaa lihaa ja verta olen kuin kaikki muutkin. En yhtään sen alempi enkä yhtään korkeampi. Liian usein ihmiset ahdistuvat työ stressistä, ihmissuhde asioista ja siitä että täytyy koko ajan kehittää itseään.
Välillä kannattaa miettiä sitä, että on ihme, että juuri sinä olet syntynyt maailmaan. Elossa olo on kaikkein tärkein, sen jälkeen tulevat vasta kaikki muu.
Hyvää Joulua!🙂
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.