Hei kaikille
Olen useasti aikonut kirjoittaa tänne mutta sanat ovat hukassa, en saa purettua tätä vyyhtiä mikä pään sisälläni on ihan takussa.
Noin vuosi sitten näin kolarin kun pyöräilijä jäi auton alle suojatiellä ja jäi kadulle makaamaan. Olin itse autolla liikkeettä joten en voinut pysähtyäkkään siihen kun oli niin ruuhkaista ja siihen meni tämä autoilija joka kolarin aiheutti ja pysähtyi siihen muitakin auttajia. En tiedä kuinka tämän naisen kävi mutta minut se ”kai” traumatisoi sillä sen jälkeen mikään ei ole enää ollut niin kuin ennen. Kyseenalaistan aivan kaiken, työn, elämän, parisuhteen koulut ja kaikki. Ajattelen nykyään että onko tässä elämässä mitään järkeä.
Kilpailu paremmuudesta alkaa jo synnytyslaitoksella kun sinut pisteytetään, tarhapaikoista pitää tapella, koulussa paremmuutesi mitataan koenumeroiden perusteella. Sitten pitää tapella koulutuspaikoista, työpaikoista. sitten kun päästään töihin, sielä pitää päteä paremmuudesta ja vain isokenkäiset ovat niinku ihmisiä.
Onko mitään järkeä tuskailla rahan riittävyydestä ja pakko sitä jossakin on asua ja asunnot ovat kalliita ja jos asutkin jossan mörskässä niin ethän sä oo paljon mikää, varsinkaan jos ei oo kesämökkiä ja kolmea autoa pihassa..
Mitä järkeä on yleensä syntyä kun tää elämä on suurinpiirtein vain tuskaista taistelua että pysytään edes hengissa ja sitten kun kaikki noi edellä mainutut on saavutettu, elämä onkin ohi. Siis elämässä ei ole mitään järkeä ja kun se kuolemakin voi tulla vaikka sekunnin päästä normiaskareissa… Näitä olen kelannut nyt yli vuoden tuon näkemäni kolarin jälkeen.
Sen jälkeen oloni on ollut ihan tyhjä, mikään ei tuo iloa, mitään ei huvita tehdä, minnekkään ei huvittaisi lähteä.
Olen eronnut 23 vuotta kestäneestä avioliitosta 13 vuotta sitten, sen jälkeen oli 10 vuotta kestänyt avoliitto ja kihlaus. Nyt olen ollut kolme vuotta sinkkuna ja tämä yksinäisyys on musertavaa, tuntuu että en ole kenellekkään yhtään mitään, kukaan ei kaipaa eikä pyydä mihinkään ja jos pyytääkin sydän on oudon tyhjä ja iloton jatkuvasti, siis ihan jatkuvasti.
Valitan yksinäisyyttä ja sinkkuutta (ajatella että nautin tästä olotilasta vielä vuosi sitten😐)
Miehiä olisi kyllä, mutta kukaan ei kelpaa, ja sitten vingun täällä yksinäisyyttäni.
Tätäkö tämä on, tässäkö koko elämä?? Aamulla ei huvita lähteä töihin eikä töistä kotiin. Kotona en tee mitään muuta kuin pelaan nettipelejä ja pitkästy.
Tiedän että tämä vaikuttaa masennukselta ja sanoisitte kai nyt että hae apua mutta en usko enää terapeutteihin enkä masennuslääkkeisiinkään sillä olen sairastanut 8 vuotta vakavaa masennusta ja syönyt jos vaikka mitä lääkkeitä eikä tilanne ole miksikään muuttunut enkä apua niistä saanut, siis lääkärikin nyt on pois suljettu apukeino.
Haluaisin tietää mikä minua vaivaa, sillä joka ikinen päivä on kärsimys ja tää tyhjyys sydämessä on niin musertavaa.
Kaikki pitäisi olla ihan hyvin, on työpaikka, asunto ja kaksi ihanaa koiraa. On lapset, lapsenlapset jne.. mutta silti mikään ei ole hyvin. Onko minulle enää missää mitään vai onko tämä elämäni niin loppuun nähty että mitään ole enää odotettavissa. Nää viikonloput, joulut, juhannukset ja kesälomat ovat kaikkein pahimpia viettää yksin.
Mitä voisi ihminen tehdä jota ei huvita tehdä yhtään mitään. Mistä löytyy ilo, mistä onni vai onko niitä olemassakaan 😞
Olen jäänyt kaipaamaan avomiestäni, vaikka erosta on jo kolme vuotta, olemme vielä tekemisissä ja auttelemme toisiamme tarpeen mukaan ja ainakin kerran viikossa soittelemme toisillemme. Vaikka itse suhteesta lähdinkin sen toimimattomuuden takia, nyt haikeana muistelen kuinka oli kivaa kun hän oli siinä.
En tiedä sotkeeko päätäni tämä ex avomieheni niin paljon etten salli itselleni uutta suhdetta kun nämä ns. tulokkaat pitäisivät olla tyylillisesti ja arvoiltaan samantyyppisiä kun exavo oli, eivätkä nämä ole sitä.
Enkös olekkin harvinaisen mustamielinen. Saisinko pikkuisen vertaistukea. Kiitos