Elämäni tarkoitus on viety.
Poikani kuoli perjantai aamulla 8.11 klo 7 kotona. Yritin elvyttää häntä, mieheni soitti ambulanssin ja kun ambulanssi tuli ei mitään ollut tehtävissä. Poikani oli vasta 8 viikkoa vanha. Olimme viikko sitten käyneet sairaalassa hänen flunssan takia, mutta arvot olivat hyviä ja pääsimme takaisin kotia.
Tuntuu että maailma on kaatunut päälleni. Poikani ”Jaajo” oli minulle kaikkeni, ainut lapseni jota olin kauan odottanut. Ja kun vihdoin hänet sain, poikani vietiin minulta.
Kuoleman syytä ei vielä tiedetä, olen käynyt mielessäni niin paljon asioita, mutta pelkään aivan kamalasti, etten vaan olisi kääntynyt hänen päällensä, hän nukkui vieressäni, koska öisin oli helpompi imettää niin. Nukun joka yö pää sängyn puolessa välissä, ja poikani ylempänä vieressäni, koska olen kuullut niitä kaikkia kauhukertomuksia, kuinka vanhempi on kääntynyt lapsensa päälle… Mielestäni kuitenkin minulla on todella hyvä äidinvaisto, ja nukun sellaista ”puoliunta” ja aikalailla herään heti kun poika pitää pienenkin äänen..
Poikani suusta oli tullut verta, joten ambulanssimiehet piti hyvin todennäköisenä, että se olisi ollut jotain sydänperäistä, tai sitten kätkut kuolema.. En tiedä mitä ajatella.. Ei voi kun odottaa vastauksia, ja odottaminen tuntuu ikuisuudelta.
Elämä on kaatunut päälleni, minulla ei ole enää mitää. Ainut mikä minua lohduttaa on se, että Jaajo oli niin rakastettu ja mielestäni annoin pojalleni kaiken sen rakkauden mikä minusta kumpuaa..
Minua myös lohduttaa ajatella se, että voin saada vielä Jaajolle pikkuveljen tai siskon. En todellakaan halua pientä kultapoikaani korvata millään, mutta tuntuu että kaikki äidinrakkaus mikä minulta tuli ja kaikki se mitä yhdessä koimme/kokisimme jäi kesken. Se vain vietiin minulta.
En voi sulkea silmiäni, nään vain eilen aamuisen tapahtumat. Sain lääkäriltä rauhottavia ja unilääkkeitä, joiden voimin nukuin ensimäisen yöni ilman poikaani. Suru on suuri.
Poikani oli aivan mieheni näköinen, kun katson miestäni nään poikani kauniit kasvot. Alkaa itkettämään kun mietin kuinka poikani hymyilee ja katsoo ”veikeesti” kun ”leikkii” tissillä. En voi sanoin kuvaita kuinka minuun sattuu.
Tulimme mieheni kanssa äidilleni asumaan hetkeksi, en voi palata kotiin. Täällä on myös muita sukulaisiani, yhdessä on nyt hyvä olla. Tunnen kuitenkin että saan eniten turvaa miehestäni, koska hän oli tällä tapahtumahetkellä kanssani.
En voi ymmärtää miksi juuri minä, miksi minulta vietiin ainut kaunis lapseni, hän oli elämäni, elämäni tarkoitus. Tuska ja suru on suuri, ettei sitä voi edes kertoa. Kuinka tästä voi selvitä??