Elämänhalu hukassa
Pohdin usein miksi minun pitää elää, vaikka en jaksa enkä tunne olevani onnellinen. Elämäni on lähinnä selviytymistä päivästä toiseen. Olen saanut huonoa kohtelua masennukseni takia kelalla, työkkärissä, terveydenhuollossa ja myös yksityisiltä ihmisiltä. Ihan niinkuin minulle haluttaisiin sanoa, että olen pohjasakkaa enkä kuulu mihinkään ja pakottaa syrjäytymään!! Jos mielenterveysongelmaisia ei haluta tähän yhteiskuntaan, niin miksei sallittaisi eutanasiaa niille jotka eivät halua elää…
Muutama viikko sitten otin kirjoitin jäähyväiskirjeen miehelleni ja otin yliannoksen lääkkeitä. Tästä tietää mieheni lisäksi yhteinen ystävämme. Olin sairaalassa yhden yön tarkkailussa ja sen jälkeen yhden yön psykiatrisella osastolla. Pääsin kotiin,kun lupasin,etten vahingoita itseäni. En haluakaan enää tehdä sellaista, koska en halua jättää miestäni. Kuitenkin välillä tuntuu,että mieheni elämä olisi helpompaa ja hän olisi onnellisempi ilman minua.
Minulla on terapia ja kuntouttavaa toiminta, mutta tuntuu etten halua enää mitään hoitoa,kun pelkään huonoa kohtelua. Välillä tuntuu että terapeuttinikaan ei ymmärrä minua. Hänen mielestään kerään huonoja kokemuksia ja reagoin liian voimakkaasti. Jos joku kohtelee minua huonosti, niin hän tekee väärin, en minä vaikka reagoisin miten!!!!
Ahdistaa… Tunnen olevani niin yksin kaiken tämän masennuksen ja tuskan kanssa. Minulla on aviomieheni ja ystäväni,mutta silti tunnen olevani yksin ongelmieni kanssa. Jotkut ystäväni tietävät masennuksestani, mutta eivät kuitenkaan tiedä kaikkea.Eli siis eivät tiedä miten ahdistunut todella olen.En tiedä mitä pitäisi tehdä.
Minun on todella vaikeaa olla läheisteni seurassa. Joskus olen häipynyt kesken kaiken,kun on alkanut itkettää ja ahdistaa. Itken tosi usein nykyään. Ahdistavat muistot tunkevat mieleeni jatkuvasti ja silloin en pysty olemaan itkemättä. Ystävieni seurassa minulla tulee välillä paha olo vaikka ei edes keskusteltaisi minun elämästäni ja ongelmistani. Se on kiusallista. Silloin haluan vain äkkiä pois. Tuskin kukaan ymmärtää miksi itken,jos keskustellaan mukavista asioista.
Tuntuu että kukaan ei hyväksy minua tällaisena eikä ymmärrä minua. En kuulu tähän maailmaan.