Hei! Olen keski-ikäinen hoitoalalla työskentelevä perheellinen nainen.Kotona on enää yksi viidestä lapsesta, poika joka käy lukiota. Muut neljä ovat jo maailmalla ja tehneet minusta isoäidin.
Mieheni kanssa yhteiseloa on kertynyt yli kolmekymmentä vuotta. Valitettavasti mieheni on alkoholisti. Hän on työtön ja käy ammattikurssia, jotta saisi uutta työtä, mutta pelkään , että hänellä ei riitä kuntoa enää työelämään.
Perheen raha-asiat ovat umpikujassa. Miehen velat ovat ulosotossa ja itse olen velkajärjestelyssä. Siis kumpikaan ei osaa hoitaa raha-asioitaan kunnolla.
Teen työtä hoitoalalla ja olen todella ahdistunut, koska työpaikalla on eräs työtoveri, joka jostain syystä inhoaa minua syvästi. Hän ei edes tervehdi minua työhön tullessaan.En ole koskaan puhunut hänestä pahaa, en selän takana, enkä edessäpäin.
Olen arka, enkä halua mennä kysymään häneltä syytä, koska uskon hänen kiistävän kaiken. Hän ei kertakaikkiaan näe minua ihmisenä, eikä tunnusta minun olemassa oloani.
kerran kiitin häntä, koska hän oli tehnyt erään asian puolestani. Sain vain vihaisen vastauksen. Yritän parhaani työssä, mutta tunnen itseni kelvottomaksi, eikä minulla ole edes oikeutta elää, koska koen olevani jotenkin likainen ja turmeltunut.
Perhe – elämä on olematonta mieheni kanssa. Vapaa-ajat hän juo ja puhuu puhelimessa. Olenyrittänyt puhua hänelle vaikeuksistani, mutta hän ei ketomansa mukaan halua kuulla ongelmiani, joten ole hiljaa. Itse hän puhuu ongelmistaan, ja minun pitää kuunnella.
Kuten edellä kerroin, mies ei halua osallistua perheen menoihin, hän pitää itse rahyansa ja talouden pyörittäminen jää minun haltuuni.
Toisaalta olen miettinyt eroakin, mutta en saa itseäni liikkeelle. Olen juuttunut kiinni maahan sementtikenkiin, eikä minulla ole voimia enää mihinkään.
Haluaisin kuitenkin, että mieheni saisi uuden elämän sellaisen ihmisen kanssa, joka pelastaisi hänet alkoholilta ja raha-vaikeuksilta. Hän tarvitsee äidillisen naisen, johon turvautua.
Joten koen parhaaksi työtovereilleni, miehelle ja lapsilleni, että lopetan elämäni. Tuotan vain epämukavuutta ja pahaa toisille. yritän nyt kirjoittaa kaiken pahan pois mielestäni. En tiedä auttako se.😯🗯️