elämän ilo hukassa. ahdistus. unettomuus.

elämän ilo hukassa. ahdistus. unettomuus.

Käyttäjä Siiri78 aloittanut aikaan 16.07.2015 klo 09:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Siiri78 kirjoittanut 16.07.2015 klo 09:43

Tuossa otsikossa koko fiilikseni tässä vaiheessa. Mitkä kaikki asiat ovat tuohon johtaneet?!
Varmaan alkaa lapsuudesta. Minulla oli hyvä lapsuus, se on päälimmäisenä mielessä mutta lapsuuteen kuului myös pelkoa ja ahdistusta. Isäni oli vaativa joissakin asioissa. En saanut toista mahdollisuutta kun epäonnistuin. Minulle huudettiin kun tein väärin tai epäonnistuin… Myös ajoittain väkivaltaa, läpsimistä, tönimistä varsinkin kun en ymmärtänyt esim koulutehtäviä. Peruskoulusta selvisin vajaa 8 keskiarvolla. Pääsin sitten kouluun mutta myös töihin… Opiskelujen ohessa tein kovasti töitä kaupan kassalla. Lapsuus ei ollut rahallisesti mitenkään rikasta, muistan lapsuudesta sanat ei ole varaa yms.
Kävin koulua, kasvoin aikuiseksi. Seurustelin. Erosin. Löysin puolison jonka kanssa saimme tytön keväällä 2006. Hän oli toiveitteni täyttymys. Äitiyslomalla oli rahat tiukassa ja otin ensimmäisen vipin… Siitä alkoi alamäki ☹️ pelkoa suunnittelua miten maksaa velka korkoineen. Summat useista vipeistä paisui… Ja paisui… ☹️ sitten en voinut enää laskuja maksaa. Pikku hiljaa alkoivat mennä perintään ym ja ulosottoon. Jouluna 2010 jouduin ulosottoon. Vajaa vuotta myöhemmin oli ulosotossa noin 24000e. Oli ahdistusta unettomia öitä… Jossakin vaiheessa helpotti. Pystyin elämään suht normaalia elämää…. Joka päivä sai kuitenkin pennoset miettiä miten käyttää… Miehelleni en kertonut, jotenkin hän kuitenkin oli hajulla asioista että raha asiani eivät ole hyvin. Olimme yhdessä, tappelua ahdistusta lähes päivittäin… Vajaa kk sain tietää että miehelläni vakava peliongelma. Esim yhtenä iltana oli pelannut noin 2000e!!!! Pelaaminen tuli aina kuvioihin kun hän otti muutaman kaljan. Olen ollut huolestunut Alkon käytöstä sekä pelaamisesta… Sen vaan en tiennyt olevan noin suurenmoista. Nyt haimme asuntolainaamme maksuvapaa kk, 2kk. Pankista ottivat yhteyttä, haluavat keskustella asiasta… Varsinkin minun ulosotto velkojen takia. Ulosotossa nyt noin 11000e. Olen siis vuosien aikana lyhentänyt ihan hyvin. Viimeiseen vuoteen ei ole mennyt yhtään asiaa… Ongelma on ettei mies tiedä uo veloista ja ties miten hänelle niistä kertoisin. Pelottaa. Meillä ollut suuria riitoja rahan takia.
Onni onnettomuudessa on että meillä kuitenkin vakityö molemmilla eikä minulla varsinkaan hoitoalalla irtisanomisuhkaa.

Halusin vain tänne tämän ahdistavan tilanteeni jakaa.