Elämää veitsenterällä ja Elämän Kevättä -Uusi Ketjuni.
Tuli taas halu kirjoittaa tänne, mutta vanha ja pitkäksi venähtänyt ketju vanhoine asioineen ei enää houkuttanut, joten mietin hetken ja päätin avata uuden ketjun uusille kuulumisille. Jos joku vielä jaksaa lukea ajatuksiani ja elämäni kulkua niin mietin sen olevan lukijallekin helpompaa, ettei ole satoja sivuja pitkä ketju kahlattavana.
Tuntuu, että niin paljon entistä raskasta on kuitenkin jäänyt sinne jonnekin polun varteen, että turha niitä on raahata tässä mukana. Tilanne siis tänään se, että paha masennus ja ahdistus tuntuu jääneen taakse viimeinkin. Elämä epävakaan persoonallisuushäiriön kanssa kuitenkin jatkuu, tietysti. Se takaa sen, että loppuelämä on ikuista tasapainoilua tuon piirteen kanssa. Siksi otsikko: ”elämää veitsenterällä”. Kuitenkin perusvire on positiivisempi, kuin pariin vuoteen ja siksi koen myös ”elämän kevättä”.
Tunnen päässeeni jonkinlaiseen tasapainoon ja elämänhalua on. Uskallan tehdä pieniä suunnitelmia ja IM-ajatuksia ei ole. Päivät kuluvat kotitöitä ja muita askareita tehden ja on taas halua liikkua ihmisten ilmoillakin, tosin viihdyn kyllä vähän liiankin hyvin välillä kotona neljän seinän sisällä. Niinhän olin melkein koko talven ja nyt vasta alkanut taas liikkumaan kaupoissa ym. Ehkä se kevät tuo sen verran elämää, vaikka joinain päivinä lisääntyvä valo tuntuukin hieman oudolle. Enimmäkseen kuitenkin mukavalle.
Olen vihdoin päässyt kiinni painonpudotusprojektiin. Olen lihavampi kuin koskaan koko talven herkutteluiden jälkeen. Painan 85kg. Olo on kömpelö ja hengästyttää helposti. Olen tehnyt ruokavaliomuutoksia. Ennen en juuri syönyt esim. salaatteja ollenkaan, kun olin sitä mieltä, etten tykkää niistä. Nyt olen alkanut tekemään salaattiaterioita ja jopa tykännyt niistä, sekä ostin uudet lenkkarit. Kun ilmat vielä hieman paranevat meinaan työntää itseni ulos kävelyille. Tavoitteena on ainakin 10kg pois kesäksi. Aika tiukkaa, mutta yritän. Pakkohan se on, kun ei enää mitkään vaatteet mahdu päälle ja olo on inhottavan paksu. Eikä mikään kesävaate mahdu päälle, enkä halua kesällä näyttää näin lihavalle, koska en kehtaa sitten missään kulkea. Ulkonäkö ei ole se tärkein asia elämässä, mutta ihan terveydellisistä syistä tuntuu, että nyt on asioille tehtävä jotain. Kun pää on pitkästä aikaa jotenkin kuosissa niin on voimaa edes yrittää laittaa kroppaa parempaan kuntoon.
Liian tiukkapipoiseksi en ala, ainoastaan järkeistän elämäntapojani. Tarkoitus on kuitenkin nauttia elämästä, pitkän pimeän kauden jälkeen.
🙂🌻