Amassados, Kiitos, kun kirjoitat ja kerrot elämästäsi. Minäkin olen ajatellut, että meissä on hirveän paljon samankaltaisuutta. Todella paljon asioita, jotka on kuin omasta päästä ja oikein ihmettelee sitten, että ajatteleeko joku muukin noin, kun ensin on luullut olevansa ainoa maailmassa, joka ajattelee niin🙂
Kamalan raskas varmasti tuo työasia. Kuulostaa ihan kauhealle ja itse varmaan tulisin hulluksi tuollaisessa kiusaamisessa ja paineessa. Luulen, että olenkin siksi "pysynyt" enimmäkseen poissa työelämästä, että en kestä/kestäisi mitään ristiriitoja, paineita ja vastuuta. Olen myös pinnallisesti hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva. Siis aika seurallinen, puhelias ja yleensä saan kuulla, että olen mukava ihminen, heh.. niin siihen saakka, kun kanssakäyminen on vain pinnallista ja satunnaisempaa. Heti jos "suhde" on vakituisempi ja tulee ristiriitaa niin "paljastuu" oma itseni pintaa syvemmältä ja toinen hämmästyy siinä vaiheessa "sinähän olit niin mukava ihminen ja sitten pimahdit ihan yllättäin".. Ja tuo naisten kanssa ystävyys. Jännä, miten minullekin se on ollut aika vaikeaa tai epämiellyttävää koko aikuisikäni. Minulla ei ole ollut kuin yksi sellainen nainen ystävänä, johon olen luottanut täydellisesti ja jonka kanssa olen täysin samalla aaltopituudella, jonka kanssa saatoin olla oma itseni jne. Puhun menneessä muodossa, koska nykyään olen niin erakkomainen, että olen lempannut tuonkin ystävän elämästäni. Minulle on ihan käsittämätön juttu tuo "naisporukka, joka menee tuulettumaan pubiin ja naureskelemaan ja läppää heittämään" tai naisporukan kanssa matka jonnekin aurinkolomalle, siis hyi.. No, en ole koskaan osallistunut tuollaisiin ja iän myötä olen vain enemmän mennyt siihen suuntaan, etten juuri perusta naisten seurasta. Toki olisi varmaan sopiviakin naisystäviä jos jaksaisi etsiä, mutta en koe asiaa mitenkään tarpeelliseksi. Minusta on ihan luonnollista, että minulla ei ole ystäviä (omasta tahdostani) ja piste. Minullekin puoliso on aina riittänyt. En vain jotenkin kaipaa ja pidän rasittavana ja minua mitenkään hyödyttämättömänä, että pitäisi pitää yllä ja rakennella jotain ystäväverkostoa. Pelkkä ajatuskin saa minut ahdistumaan. Tunnen myös, että itse olen niin "erilainen" kuin naiset yleensä.. en kestä pinnallista "shoppailu ja baari"- elämää tai jatkuvaa turhaa pälättämistä ja teennäistä naureskelua. Ei tietysti kaikki naiset tuollaisia ole, mutta usein koen itse olevani aina liikaa jotain.. liian vakava, liian syvällinen, liian suorasanainen, liian rehellinen, tai minulla on omituinen huumorintaju (liian räväkkä) en osaa hienostella tai esittää mitään ja varsinkaan, kun olen muutaman vuoden aikana kokenut niin traagisia asioita niin tuntuu, että niiden myötä olen ihan eri maailmoissa kuin suurin osa ihmisiä, enkä jaksa senkään vertaa mitään pinnallista huttua. En myöskään ole tyypillinen nainen siinä mielessä, että minua ei kiinnosta lapsiasiat, minulla ei ole lapsia, enkä aio niitä tehdäkään niin tämä on aina se seikka, joka usein erottaa minua muista naisista. Siinä vaiheessa, kun aletaan puhua lapsista ja niiden kasvatuksesta ja sen sellaisesta niin minulla loppuu sanat, koska sehän on minulle täysin vieras asia, enkä tiedä siitä mitään. itsestäni se on lähinnä koomista, että minun sydäntä ei hellytä pikkuvauva vaan enemmänkin kissanpentu🙂 Oikeastaan en tunne mitään, kun katson jotain vauvaa. En nyt mitään pahaakaan ajattele niistä, mutta en vain tunne mitään viehtymystä niihin ja ajatus, että minulla olisi vauva on täysin utopistinen. Minua ärsyttää, kun jotkut aina sanovat, että "kyllä se sinullakin vielä mieli muuttuu" jne. No, ei varmaan muutu jos olen 37 enkä ole koskaan halunnut omaa lasta. Ja johan tässä on tullut jo ikäkin vastaan, että ei tarvitse enää "uneksiakaan" koko asiasta. Minua ärsyttää, että kaikkien naisten oletetaan automaattisesti haluavan omaa lasta ja kukaan ei ymmärrä jos sanon, että en ole koskaan niin tuntenut. Itse asiassa en kohta enää edes sano, etten halua lapsia vaan käännän asian jotenkin niin, etten pysty niitä saamaan tai jotain, koska en halua enää sanoa, etten halua lapsia ja sitten ottaa vastaan sitä kummastusta ja tuntea itseäni aivan omituiseksi.
Usein tunne, että olen tosi "erilainen". Minua ei kiinnosta työelämä, ei lasten tekeminen, ei ystävyydet, ei shoppailu-ravintolat-ulkomaanmatkat (siis naisporukalla) kesällä minua ei kiinnosta uimarannat, terassit, ruuhkaiset kauppakeskukset, ei kuntosalit.. Minua kiinnostaa oma mieheni, oma kotini, äitini, klassinen musiikki, kotityöt, radio-ohjelmat, kirjat, autoajelut ja metsäretket, autiotalot, mennyt aika, hautausmaat. Voin vaikka päivän seurata auringon valon muuttumista puiden latvassa, mietiskellä henkimaailman asioita.. Taidan olla tosi "outo". Olen niin ehdoton omista asioistani, omasta reviiristäni, omista rutiineistani, siitä kenen kanssa edes juttelen jne. välillä on vaikea ymmärtää itseään mutta olen lopettanut turhan miettimisen ja yritän vain olla se mikä olen. Olen tällainen ja minulla on oikeus olla. Olen kokenut tiettyjä asioita ja minusta ei olisi edes voinut tulla muuta kuin nyt olen. Olen ollut jo kuoleman porteilla ja jokaisen päivän jonka elän, elän rehellisesti omana itsenäni. Näin siis yritän. Joskus se onnistuu ja joskus ei, mutta olen huomannut, että yhä vähemmän mietin ja yhä enemmän vain olen, sellainen kuin olen. elämäni on melko tarkkaan rajattua sellaiseksi mitä siedän ja mitä haluan ja kaikki turha on lempattu pois. En jaksaisi mitään ylimääräistä. Minulla on kait ns. kovalevy aika täynnä. On turha vertailla itseään muihin, koska he eivät ole eläneet minun elämääni. Joskus tosin alan vertailla ja joko naurattaa se kuinka erilainen olen tai sitten alkaa masentaa millainen maailma ja ihmiset on ja kuinka kaukana itse siitä olen. Kuitenkin joskus kun kuuntelen esim. radiosta jonkin taiteilijan haastattelua tai luen jostain lehdestä tarinan ihmisestä, joka ei ole ihan massatyyppi niin ajattelen, että "hetkinen, tuohan ajattelee ja elääkin samalla periaatteella kuin minä". Eli maailmassa siis on varmaan paljonkin kaltaisiani, mutta ei minulla ole tarvetta etsiä heitä, eikä muitakaan.
Kamala, miten taas polveilen. Amassados, hienoa, että sinulla on Poju. Tosi omituiselle kuulostaa tuo kuvio tämän ex-ystävättäresi kanssa. Sinulla on ollut paljon raskasta, työkuviot ja sitten tuo toinen kuvio. onneksi sinulla on Poju ja Muumimuki🙂 Minä juon kahvit aamulla nykyään aina siitä mieheni ostamasta Pikku-Myy kupista. Vaikka se onkin väriltään kirkkaan punainen ja en voi sietää sitä väriä muutoin. Olen noiden värien kanssakin kamalan neuroottinen. ahdistun heti jos kotonani on vaikka väärän värinen sohvatyyny, heh.. taí väärä radiokanava päällä.. tai väärä ruoka-aine.. tai väärän värinen auto tai puhelin..tai väärä tuoksu.. näitähän riittää.
Tänään ollut vähän parempi päivä kuin eilen. Aamusta en ollut nii väsynyt. Heräsin kuuden aikaan ja muutaman minuutin herättyäni tunsin taas kevätmasennusta, mutta pääsin kuitenkin vauhtiin sitten ja siivosin ja tein vaikka mitä. Henkisesti on parempi olo. Kävin vaakalla ja se näytti reilut kolme kiloa vähemmän. onhan se aika vähän, mutta parempi kuin ei mitään. Kasvot näyttävät heti kapeammilta ja vatsa on pienempi, sekä on helpompaa esim. imuroidessa kumartua ja muutenkin kyykistyä ja liikkua. Mutta.. viime syksynähän pääsin jo 76 kiloon ja lopullinen tavoitteenihan on n. 60kg joten onhan tuota vielä laihdutettavaa.. ja tämänkin ajan olen ollut käytännössä syömättä. Jos söisin normaalisti niin en laihtuisi koskaan vaan ainoastaan vaan lihoisin. En voi syödä lähes mitään jos meinaan laihtua. Jos virallisten dieettiohjeiden mukaan syön niin en laihdu ollenkaan, koska niissä on niin paljon syömistä.
Nyt lähetän tämän ennen kuin tämä pimahtaa jonnekin, ei huvita aloittaa alusta.
🙂🌻