Minun tarina alkaa seittemän vuotta sitten ,kun sairastuin epämääräsiin vatsavaivoihin. Kerran sitten lääkärin vastaanotolla ,sain elämäni ensimmäisen paniikkikohtauksen,kun sitten lääkäri tietenkin tajusi mistä oli kyseja pystyi tekemään oikean diagnoosin. Diagnoosini oli paniikkikohtaukset ja vakava masennus.
Minua hoidettiin nelisen vuotta psykiatrian osastolla hyvin tuloksin ja tuntui, kun saavutin elämässäni taas tasapainon ja pystyin elämään oireitteni kanssa ja pikku hiljaa ne hävisivätkin kokonaan.
Vietin tuona neljän vuoden aikana melkeempä koko elämäni kotonani ja en uskaltanu vain poistua kotoota. Kun liikkuminen loppui niin aloin pelkäämään ihimisiä ja aivan kaikkea toisin sanoen. Opin kuitenkin viemään itseäni ulos mukavuusalueeltani ja sain, kun sainkin oireeni kuriin,mikä kyllä jossain vaiheessa tuntui aivan mahdottomalta ajatukselta.
Päätin vuosi sitten hakeutua opiskelemaan,kun koskaan en sairastumisen myötä ole pystynyt toisen asteen tutkintoa hankkimaan. Ja pääsinkin opiskelemaan ja kun kaikki tuntui olevan elämässäni hyvin,niin päätin jättää lääkitykseni pois kokonaan lääkärinohjeiden mukaan lopettaen.
Kunnes sitten keväällä taas kaikki muuttui.. Mieleni romahti ensin ja sen jälkeen alkoi tulemaan sydämmen tykytyksiä ja muita kroppaan liittyviä oireita..kasvojen puutumista..käsien puutumista..huimausta..lihaskipuja/kramppeja..päänsärkyä.. vatsakipuja..palan tunne kurkussa..yms
Ja tällä kierroksella sitten lääkärin diagnoosi oli ”yleistynyt ahdistuneisuushäiriö”. Elämääni tuli useita erillaisia stressaavia tekijöitä samoihin aikoihin.. Isoisäni menehtyi..ystäväpiirissä tapahtui ikäviä asioita..koulussa oli koe jakso..ja veljeni sairastui erittäin vakavasti ja hänen selviäminen elämän tielle ,oli erittäin kyseenalaista. Nyt kyllä tosin kaikki on suht hyvin ja veljeni on ruvennut toipumaan erittäin hyvin.
Mutta itse olen vaan erittäin väsynyt ja kyllästynyt tähän sairastamiseen ja näihin oireisiin. Kuukauden päästä minulla alkaa psykiatrian osastolla lyhyt terapia jakso, mutta en tiedä onko siitä apua, toivoisin tietenkin että olisi,mutta pieni epäilys kyllä on olemassa.
Onko täällä ketään joka painisi samojen ongelmien kanssa ? Olisi mukava kuulla miten ihmiset selviävät arjessa, kun kohta taas koulu pitäisi alkaa ja palata aherruksen pariin.