Elämä sekaisin

Elämä sekaisin

Käyttäjä Miika85 aloittanut aikaan 10.07.2011 klo 14:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Miika85 kirjoittanut 10.07.2011 klo 14:14

Haluaisin kysellä mistä minun kannattaa lähteä liikkeelle ongelmieni kanssa joita on paljon? Olen 26-vuotias mies joka on ajanut itsensä täysin umpikujaan. Minulla on perhe jossa on kaksi lasta ja kolmas masussa sekä olemme juuri perustaneet yrityksen. Lisäksi vaimoni taistelee omien opiskelujen loppuunviemisessä.

Kaiken tämän saaminen yhteen elämään on minulle täysin mahdotonta tällä hetkellä. Sekavuus kuvaistaa kaikkea eikä mikään tunnu miltään. Velat painaa kovasti päälle ja koska kyseessä olisi lapsillemme tuleva taakka niin alan pikkuhiljaa lyhistyä sen alle. Kovasti yritän saada parempaa huomista mutta tällä tehottomuudella se näyttää mahdottomalta.

Toinen asia on kotiasiat. Ne ovat kärsineet poissaollessani ja kireyteni takia todella paljon. Minulla on aivan ihana vaimo joka tukee jo vähän liikaakin kaikessa. Moni olisi jo häipynyt! Olen löytänyt tämän ahdistuksen myötä itsestäni pelottavia piirteitä. Olen kamalan ilkeä ihminen hänelle!!!! Tämä narsistinen piirre on tullut ihan yllättäen ja olen todella huolissani itseni kanssa. En halua mennä perheeni luokse koska aiheutan pahaa oloa niin paljon.

Miten minun kannattaisi lähteä itseni kanssa liikkeelle? 😭

Käyttäjä epähenkilö kirjoittanut 11.07.2011 klo 11:48

Hei Miika!
Perhe-elämän suhteen sinun kannattaa hankkia keskusteluapua. Rakastat vaimoasi ja lapsiasi, ja toisaalta pelkäät mennä kotiin. Oletko yrittänyt puhua pelostasi vaimosi kanssa? Toisaalta työelämä ja velat painavat harteitasi liikaakin ja perhe , sekä läheiset saavat todella paineista osansa.
Velkojen suhteen, sinun on otettava härkää sarvistaja neuvoteltava velkojien kanssa, jos maksussa on ongelmia. Olet jonkinlaisessa kierteessä, yritys on saatava kannattamaan ja velat sen myötä maksettua. Kovan urakan olet itsellesi ottanut. Toisaalta olet ihailtava mies, joka jaksaa yrittää perheensä takia.
Narsistisuus, johon pelkäät sairastuneesi, voi pahimmassa tapauksessa aiheutta yhä suurempaa painostusta ja ilkeyttä rakkaitasi kohtaan. Joten hakeudu hyvä mies terapiaan yksin tai yhdessä vaimosi kannssa. Perheasiain neuvottelukeskus on hyvä paikka puhua asioistaan yksin tai yhdessä.
Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä. Olet nuori ja elämä on edessäsi. Ei vaimosikaan ikuisesti opiskele. Raha-asiatkin helpottuvat, kun vaimosa valmistuttuaan pääsee työelämään ja tuo kortensa yhteiseen kekoon.
🙂👍

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 11.07.2011 klo 12:07

Keskity yhteen asiaan kerrallaan.
Ota sen yhden asian laidasta kiinni, asiat yleensä monisäikeisiä ja siksi puuroutuvat ja aiheuttavat patoutumisen tunteita.
Teillä on hyvä tilanne.
Terve parisuhde - on aivan luonnollista että tuossa ahdistuksen tilassa 'on hankala', 'narsistinen',
se ei ole sinun luonnollinen olotila.
Olet hyvä mies.
Mikä on prioriykkönen-asia alkaa tarttua?