En tiedä mistä alottaisin.
Vaikka siitä että masennus on ollut uskollinen seuralaiseni jo kymmenisen vuotta. Olen vähän alta kolmekymppinen nainen ja viikko sitten aloittanut viidennen tai kuudennen masennusläkekokeilun, Voxra-lääke kyseessä siis tällä kertaa. SSRI:t on kokeiltu, Cymbalta, Efexor jne.
Otin itse selvää Voxrasta ja ehdotin lääkärille, joka kirjoitti reseptin. Tämän lisäksi menee Lyricaa ahdistukseen annostuksella 75mg aamuisin ja 150mg iltaisin, mutta olen käyttänyt Lyricaa tarvittavana lääkkeenä eli otan ahdistuksen iskiessä 75-225mg.
Se lääkkeistä.
Nyt on jo pidemmän aikaa tuntunut että elämä on pausella, en koe hallitsevani omaa elämääni. Pitäisi mennä ja tehdä, kokea ja nähdä, mutta tuntuu ettei ole mahdollisuutta moiseen ja elämä menee hukkaan.
Jotenkin odotin tältäkin kesältä paljon, en tiedä mitä, mutta JOTAIN. Nyt kesä on ohi ja kohta on taas joulu. Vuosi taas mennyt ja tilanne on täsmälleen sama kuin vuosi sitten.
Kaikki on periaatteessa hyvin, on työ jossa viihdyn ja kiva koti mutta silti herään aamuisin itkien. Varsinkin nyt uuden lääkkeen aloituksen jälkeen, itken kokoajan. Tiedän niiden olevan aloitusoireita ja toivon tilanteen helpottavan mutta tällä hetkellä olo on lähes sietämätön. Itken kokoajan, itken kotona ja töissä vessassa.
Töissä oloni on parempi, koska tiedän olevani siellä tärkeä ja tiedän olevani hyvä työssäni, mutta pitkät vapaat ahdistavat suunnattomasti.
Odotan kokoajan että tapahtuisi jotain.
MIetin että mikä on masennusta ja mikä on omaa persoonaa. Millainen olisin ilman lääkkeitä?
Tämä on tasan viimeinen lääkekokeilu, sitten luovutan.
Ehkä olen vaan tällainen?
Kokoajan onneton.
Kaveritkin antaa palautetta, että pilaan muidenkin fiiliksen synkistelyllä.
MIten olla synkistelemättä, kun olo on toivoton ja näköalaton?
Tuleeko elämäni olemaan aina tällaista? Ei sen näin pitänyt mennä, elämän piti olla erilaista.
Yleistyneen ahdistuneisuushäiriön kriteerit täyttyvät, olen kokoajan huolissani kaikesta ja pelkään kuolemaa. Ajattelen kaikkea pahaa mitä maailmassa tapahtuu ja tuntuu vaikealta elää täällä kaiken paskan keskellä. Muiden kärsimykset aiheuttavat kohtuutonta ahdistusta.
Mietin millaista olisi olla onnellinen, jos ei olisi kokoajan paha mieli.
Analysoin asioita paljon, ja luen paljon psykologian kirjoja. Ystäville toimin ”terapeuttina” ja minuun turvaudutaan paljon elämän kriisitilanteissa. Järjellä pystyn ajattelemaan asiat selkeästi, mutta se on se tunnepuoli, jota en hallitse.
Tunnen itseni vaan maailman yksinäisimmäksi ihmiseksi, vaikka ympärillä on ihmisiä.
Pelkään että kuolen tänne kämppään ja mätänen ennenkuin kukaan edes huomaa.
En edes tiedä miksi kirjoitin tänne, nyt jo jotenkin hävettää ja ahdistaa, mutta aion painaa ”lähetä” nappia.