Elämä liipaisimella (viimeinen kesä?)

Elämä liipaisimella (viimeinen kesä?)

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo aloittanut aikaan 17.05.2013 klo 15:16 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 17.05.2013 klo 15:16

Minulla om taipumusta yksinpuheluun. Siksi kait tämäkin. En oleta olevani tämän yhteiskunnan ainoa masentunut ja itsetuhon partaalla päivästä toiseen elävä, joten ehkä ketään ei kiinnosta neuroottiset juttuni, mutta olenkin itsekäs, ehkä minulle itselleni on siitä hyötyä, että puran tänne ajatuksiani. Ovat kyllä välillä niin synkkiä, että ihme jos saan tänne niitä vapaasti kirjoittaa. Olkoon tämä synkkä yksinpuhelu, mollivoittoinen monologi.

Olen vetänyt lääkkeitä. Teksti voi sisältää paljon kirjoitusvirheitä ja muuta sekoilua. Mutta, kun tänään on huono päivä. Minulla on vikaa psyykessä ja fysiikassa. Siis mielenterveysongelmia ja fyysisiä vaivoja. Olen taipuvainen masennukseen ja fyysisesti terveenäkin olen ollut masentunut ajoittain. Tämä kauhea ajanjakso elämässäni alkoi viime syyskuussa (2012) eli tämä, joka nyt on päällä. Oli mennyt jo parisen vuotta aika tasaiseen uudessa parisuhteessa, joka alkoi 2010. Omaan melko ongelmallisen taustan, sieltä löytyy kaikkea enemmän, kuin monipuolisesta valintamyymälästä.

Elämääni oli siis kohdannut vaikeuksien ja katastrofien jälkeen uusi onni. Ihana puoliso, uusi koti, melko tasainen elämä ym. Koin, että voin vhdoinkin alkaa selvittelemään mielenterveysongelmiani ja saada pääni vielä joskus kuntoon, mutta sitten luikerteli käärme paratiisiin..

Jonkin aikaa sairasteltuani fyysisesti, minulla todettiin syöpä. Lymfooma. Kaikki mullistui ja elämä kääntyi päälaelleen. En edes jaksa selostaa tuota ajanjaksoa, mutta se oli aikamoinen mankeli. Syyskuusta maaliskuuhun saakka rankkoja hoitoja. Kuolemanpelkoa, masennusta, ahdistusta, väsymystä..no, sitä ei voi ymmärtää, kuin sellainen, joka itse on saman läpi käynyt.

Toistaiseksi olen elossa. Hoidot loppui maaliskuussa. Nyt vasta alan hieman palaamaan normaaliin elämään. Pari viimeistä kuukautta olin niin masentunut ja uupunut, että pahimmillaan makoilin vain päivät sängyllä musiikkia kuunnellen ja syöden rauhoittavia, koska muuten en olisi kestänyt. Kaikki oli yhtä sumua ja h-vettiä.

Nyt on siis kohta kaksi kuukautta, kun hoidot loppuivat. Vasta vapun aikaan mursin eristykseni, joka tarkoittaa sitä, että eristäydyin kokonaan kotiin neljän seinän sisälle, koska olin väsynyt, masentunut, enkä halunnut mennä minnekään. Mikään ei kiinnostanut minua. Kaikki oli harmaata. Vedin vain lääkkeitä ja tein suunnitelmia päivieni päättämisestä.

Syön vieläkin rauhoittavia (bentsoja), koska olen koukussa niihin. En pysty lopettamaan. Ja kyllä, olen masentunut. On parempia ja huonompia päiviä. Hyvin vaihtelevaa. (Minulla on alla diagnoosit psykoottinen masennus (2009 vuonna), sekä sekamuotoinen persoonnallisuushäiriö epävakain, riippuvaisin ja narsistisin piirtein). Lääkityksenä oli Seroguel Prolong ja Lamictal. Lopetin ne, kun eivät ne auttaneet masennukseen ja masennukseni poistui/lievittyi itsestään, kun tapasin nykyisen mieheni.

Elikä vapun aikaan lähdin ”mökistä” ulos. Olen myös yrittänyt vierottautua bentsoista (temesta), mutta aika surkealla menestyksellä. Tänään päätin, että mitäpä alan itseäni rääkkäämään kauheilla vieroitusoireilla (joita tuli jo kortisonin lopettamisesta tarpeeksi) kun muutenkin on jo ihan helvettiä kaikki. Otan tabun silloin, kun tarvin ja thats it. Tiedän tämän olevan itsehuijaamista ja riippuvuuden jatkamista, mutta en nyt välitä. Välillä yritin tosissani, mutta se onnistui huonosti.

Parisuhteeni on hyvä ja mieheni on aivan ihana. Hän on tukenut ja auttanut, kuunnellut ja lohduttanut minua koko sairastamiseni ajan, kulki mukana jokaisessa hoidossa jne. Kun olin masennuksen pohjalla hän jaksoi joka päivä yrittää ilahduttaa minua ja saada minua piristymään, vaikka se onkin varmasti ollut vaikeaa ja äärimmäisen raskasta. Miehelläni on itselläänkin sairauksia ja jatkuvia kroonisia kovia kipuja ja jatkuvasti vaikea olla. Tälläkin hetkellä on taas menossa tutkimuksia ja uusia tautiepäilyjä hänellä ja on raskasta aikaa.

Elämämme on aika rajoittunutta. Olemme kumpikin työkyvyttömiä tällä hetkellä. Minä toistaiseksi (eli ikuisesti) ja mieheni on hakenut jo kokoeläkettäkin, mutta ei ole sitä saanut. Hänestä ei enää tule monisairaana työkykyistä. Missä asumme on meillä aika kiva koti ja se on meille pää-asia. Ja tietysti tärkein on rakkautemme toisiamme kohtaan, joka on suuri ja kantanut meidät tähän saakka yhdessä vaikeuksien kanssa. Emme ole montaakaan kertaa riidelleet, pieniä äkinöitä tietysti kaikkien sairas, talous ym ongelmien keskellä väsyneenä ja miehelläkin on keskivaikea masennus miel.terv.diagnoosi.

Olemme paljon kotona. Puoli vuotta mies hoiti yksin kaikki käytännön asiamme ja kauppareissut ym. kun olin hoidoista väsynyt ja kaikesta masennuksen pohjalla. Se on varmasti ollut hänelle rankkaa. Nyt kun olen vähän virkistynyt olen alkanut tehdä kotitöitä ja kulkea matkassa kaupoissa ym. pikkuhiljaa alkanut tehdä minäkin asioita pitkästä aikaa.
Siis olemme pääosin kotona. Miehen fysiikka ei jaksa pitkiä kauppareissuja ja muita menoja edes kovan lääkityksen avulla (selkävika, astma, keuhkoahtauma ja paljon muuta) Minäkään en vielä niin hyvässä kunnossa ole puolen vuoden makoilemisen jälkeen. Väsähdän nopeasti ja ongelmia on masennuksen ja mielialojen heittelyn vuoksi.

Nyt ruoka on valmis. Tässä oli alkutilannettani pohjaksi. Jatkan juttua piakoin..

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 05.03.2014 klo 08:21

Hirveä yö. En nukkunut paljon ollenkaan ja kun nukuin näin tosi ahdistavia unia. Hyörin ja pyörin levottomana ja lopulta kuuden aikaan nousin ylös. Olo on, kuin ei olisi nukkunut ollenkaan eli täysin pönttö. Yritän tässä "herätä" ja mieliala on aika alakuloinen.

Alkaa nämä jatkuvat ongelmat syödä hermoja kait pahasti. Kun jaksaisi edes lähteä niitä jostain päästä purkamaan. Kun on vielä isoja asioita kaikki; Oma henkinen ja fyysinen terveys, asuntoasiat, raha-asiat, miehen terveys jne. Tietysti väsyneenä kaikki tuntuu vielä kaatuvan niskaan kerralla ja tulee sellainen katastrofimieliala tai ajatus, että olkoon kaikki.

Ulkona harmaa jatkuu. Tuskinpa tänään hirveästi tulee minnekään lähdettyä. Tai mistä sen vielä tietää, mutta luulisin niin. Jotenkin niin toivoton olo tämän kaiken kanssa. Ei kyllä oikeasti kohta enää tiedä mitä tekisi tai minne menisi. Tuntuu, että mitkään omat keinot mitä yrittää ei kanna, kuin korkeintaan pari päivää ja sitten taas tökkää.

Inhottaa ajatella, mutta nyt ainakin mieltä valtaa ihan tuhoutumisen ja kuolemanajatukset. Ei niin, että olisin mitään itsaria suunnittelemassa, mutta yleisesti vain. Kait se on merkki, että alkaa taas keittää yli, kun ei saa kunnolla toivon kipinää mistään ja kokee itsensä ihan liian vialliseksi ja kykenemättömäksi elämään täällä maailmassa.

Toivottavasti teillä Mussuleilla on paremmin. Kait tämä omakin mieli tästä jossain vaiheessa lähtee nousemaan.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 05.03.2014 klo 10:01

Olen ihan paskana. Vituttaa, enkä jaksa/halua tehdä mitään. Haukottelen vaan ja mietin miksi elämä ei enää koskaan voi olla sellaista huoletonta ja toiveikasta, kuin joskus on ollut. Sellaista elämää, joka on antoisaa ja jättää tilaa luovuudelle jne. Sellaista, että on kiitollinen jokaisesta päivästä, koska se päivä on ollut niin ihana. Sellaista, että odottaa innostuneena seuraavaa päivää ja tulevaisuutta. Sellaista, että on paljon haaveita ja pystyy toimimaan niiden toteuttamiseksi. Sellaista, että elää elämää, eikä pelkästään ole olemassa. Sellaista, että ei ole riippuvainen mistään, eikä tunne olevansa mielensä/kehonsa/olosuhteiden vanki, joka taistelee päivästä toiseen, että jaksaa tehdä edes perusasiat, kuten pestä hampaansa tai perseensä, tyhjentää astiakoneen, tehdä aterian ym.

Inhottaa koko kevät. Kohta alkaa se hössäys kesästä. Luoja sitä tekopyhyyden ja tekopirteyden määrää. En tajua, kuinka kestän sen kaiken. Tekisi mieli vetäytyä koko kesäksi jonnekin erämaamökkiin, missä ei tarvitse kuulla, eikä nähdä yhtään kesäistä ihmistä. pelkään jo miten jaksan sen kesän kuumuuden ja mitä laitan päälleni jne. Varmaan taas sekoan täysin ja haudon koko kesän itsaria ja mies saa hermoromahduksen ja jättää minut. Inhoan jo valmiiksi koko kesää.

Koko tämä elämä pyörii päässä, kuin karuselli. Tekisi mieli juoda pullo viinaa, että saisi tuon karusellin asettumaan.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 05.03.2014 klo 11:07

Luin uudestaan noita eilisiä kirjoituksianne, ystävät☺️❤️

Hämärä, todella mielenkiintoinen tuo sinun enkelikokemus, wau! Arvasinhan koko ajan, että sinussa on jotain erityistä🙂 Vain herkät ja henkiset ihmiset pystyvät näkemään enkeleitä ja henkiä ym. Varmasti mahtava kokemus. Minä en ole koskaan nähnyt henkiä tai enkeleitä, enkä muitakaan asoita. Olen nähnyt enneunia, minulla on selvä-ajattelua (valveilla tiedän asioita etukäteen jne.) ja selväkuuloisuutta (kuulen asioita ennalta, vähän vaikea selittää..) Näillä ei ole mitään tekemistä mt-ongelmien kanssa, en siis ole missään psykoosissa tms. Minulla on ollut nämä koko ikäni, mutta sairastumiseni jälkeen olen tullut vieläkin herkemmäksi. Kerroinhan jo, että äitini on nähnyt paljonkin henkiä. Sitä kautta olen saanut tietoa siitä miten ne näyttäytyvät, käyttäytyvät ja miltä näyttävät. En kuitenkaan viitsi näistä asioista enempää tällä palstalla. Täällä on varmasti ihmisiä, jotka saattavat jopa pelätä tällaisia asioita, joten en halua sellaista reaktiota.

Sam, minäkin kierrän jatkuvasti samojen asioiden ympärillä ja valitan ja pohdin niitä. mutta kun ne nyt sattuu olemaan minun elämää hallitsevia asioita ja niin kauan kuin ne ratkeavat (jos ratkeavat) niin joudun niitä miettimään, niin kuin sinäkin ja varmaan jokainen täällä. Välillä minua hävettää ja tunnen syyllisyyttä siitä, että jauhan kuukaudesta toiseen samoja asioita, mutta sitten ajattelen, että eihän kenekään ole pakko niitä lukea jne. Vähän olisikin mahtavaa joku päivä tulla tänne ja ilmoittaa, että kaikki ongelmani ovat ratkenneet jne. Hah, en usko minkään asian ratkeavan kerralla. Eiköhän se ole enemmänkin puolisokeana törmäilyä ja summassa vetelyä erilaisten narujen päästä ja jos saa pienen ratkaisun, joka kuljettaa oikeaan suuntaan niin se on sitten jo hyvä asia. Minun puolesta minun ketjussani jokainen saa vaikka joka päivä marista juuri niistä samoista asioista, ei minua ainakaan haittaa, koska ymmärrän teistä jokaista.

Marianne, hienoa, että olet saanut kiinni paremmasta🙂🌻 Onhan se tosi, että elämässä on paljon hyviä asioita, kun pääsee vaan niihin käsiksi tai jaksaa päästä käsiksi. Toivon, että hyvä vireesi säilyy kauan🙂👍

Kisulitassu, kiitos ja kiva, kun olet kirjoitellut tänne. Kirjoitat ihan mielenkiintoisia asioita ja toivon, että jatkat vierailujasi täällä🙂
------------------------------------------------------

Minun piti kirjoittaa vielä jotain, mutta pääni taisi tyhjentyä..plääh. Täytyy yrittää tällaisena joutopäivänä pitää vain niistä välttämättömimmistä rutiineista kiinni, joten taidan seuraavaksi suunnata jääkaapille, kun en ole vielä mitään syönyt tänään.

Palataan!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.03.2014 klo 12:33

Mä yritän lähettää tämän ihanan lämpimän ja aurinkoisen päivän sinne päin. TÄällä on ihan keväinen ilma. Puuttuu vaan lintujen laulu ja kärpäset.

Älä ota liikaa tressiä. Tiedän millaista on, kun on "pesusieni", joka imee kaiken huolen ja murheen, eikä saa sitä valutettuu pois.

Käyttäjä MarianneM kirjoittanut 05.03.2014 klo 14:45

Näpyttelen nopsaan kännykällä..Minä tein "sotasuunnitelman" kevät/kesähössötyksen välttämiseksi. Uutiset luen lähinnä ulkomaalaisista nettipalveluista ja YLEltä, radiota en kuuntele vaan mulla on omat musiikit ja ohjelmat mp3-soittimessa. Facebookia käytän vain jos viestin jonkun kanssa. Vapuksi keksin jonkin paikan johon paeta, jos ahdistaa.Ulkomaanmatka on myös suunnitteilla loppukeväästä, vapunaika ois ihan hyvä. 😋

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 05.03.2014 klo 19:37

Saloka☺️❤️ Kiitos tsemppauksesta!

Marianne🙂👍 Ihan hieno suunnitelma ja varmasti järkevä. Ooh, sinäkin olet siis lähdössä matkalle? Kuulostaa mahtavalle. Minneköhän olet menossa? Jännittävää...

🌻🙂🌻

Tämä päivä oli aika..no, kummallinen. Käytiin miehen kanssa kaupassa, mutta ei muualla. Me kumpikaan ei haluttu/jaksettu lähteä tänään muualle. Ollaan oltu aika vetämättömissä ja yritetty miettiä asuntoasiaa, mutta enimmäkseen vain maattu ja luettu kirjoja. Luoja tietää, että haluaisin eroon tästä myrkkyasunnosta.

Luen kirjaa naisesta, jolla on Aspergerin oireyhtymä. Aika mielenkiintoista. Nyt ymmärrän ja tiedän, millainen se juttu on.

Olen jo valmiiksi vittuuntunut minun synttäreistä. Meillä ei silloin ole taaskaa rahaa, eikä mies tietysti osta minulle mitään lahjaksi. Pelkään, että saan hermoromahduksen ja raivoan sitten ja sanon harkitsemattomia asioita. Pelkkä ajatuskin jo alkaa nostamaan kierroksia..

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 05.03.2014 klo 20:20

On se kumma, kun ilta tulee niin sitten alan virkistyä ja keksin kaikkea tekemistä. Tekisi mieli syödä kaikenlaista ja lukea kirjaa myöhään, kuunnella musaa jne. Tekisi mieli alkaa yöt kukkumaan ja päivät..nukkumaan. Oikeasti en haluaisi nukkua koskaan. Olen aina inhonnut nukkumista. Se tuntuu niin turhalle olla taju kankaalla.

Virkistyn aina heti, kun valot sammutetaan. Minusta on ihanaa "katsella" pimeässä, kun ei ole aistiärsykkeitä ja ajatukseni kulkee heti paljon selkeämmin. Sitten en tahdo malttaa alkaa nukkumaan ja aamulla taas väsyttää..

Syödään miehen kanssa mansikkajäätelöä iltapalaksi. Meidän syömiset on ihan sekaisin.

Käyttäjä Sam kirjoittanut 06.03.2014 klo 07:30

Moikka kaikille. Olen valvonut parin tunnin päästä tasan 3,5vrk, joten ei kannata ihmetellä, jos horisen jotain outoa. Oli mulla oikeeta asiaakin ja mietin sitä koko kuluneen yön, ennenkuin päätin kirjoitttaa tänne. En tiedä kuinka moni muistaa sellaisen lupauksen, ettei kukaan poistu täältä ilmoittamatta. No, minä ainakin lupasin tehdä nin ja minulla on tapana pitää lupaukseni. Aion pitää hieman taukoa kirjoituksesta. Silloin, kun minulta tulee juttua koko ajan, minun on helppo kommentoida teidän muiden kirjoituksia, mut tässä olossa jokainen sana on yhtä tuskaa. En osaa sanoa, mistä ajatus sai alkunsa, siis kirjoittamisen lopetus, mut päällimmäinen syy lienee se, että minusta tuntuu sille, ettei ole mitään sanottavaa. Toisaalta minua harmittaa tosi paljon, sillä olitte pitkän aikaa ainoat kontaktini näiden seinien ulkopuolella. Minusta on ollut mukava lukea teidän kaikkien kirjoituksia, mutta nyt on pakko myöntää, että viime päivien viestit ovat jääneet lukemattta. Jostain välistä näin, että Kuunvalolla on synttärit, onnittelu siitä ja iso haluas lähtee nyt, toivottavasti tuli perille. Tämä minua ahdistaa, joudun miettimiään pitkään sitä, mitä kirjoittaisin seuraavaksi. Tai edes mistä. Yleensä ajatus lentää, mut kevät ja joulunpyhät ovat joka vuosi yhtä painajaista, en tiedä miksi. Olo on menny niin pahaks, että tulee syötyä bentsoja aivan kauheitä määäriä, tai no, eihän siihen kukaan pakottanu, mut siinä vaihessaa, kun pelkää itseään, otan kyllä rauhottavia. Lääkäri sano, että olen vain väsynyt, siinä kaikki. Kylläpä kannatti sekin raha sijoittaa lääkärissä käyntii.

Mutta, toivon vilpittömästi, että tämä on vaan joku väsyneen ihmisen oikku, mut minä tartten jotain muutosta elämään, oli tämä sitten oikku tai ei. Ja teen tämänkin asian vaikeimman kautta. Kiitos teille kaikille, jotka olette jaksaneet vastailla viesteihini ja kannustaneet jatkamaan, olen teille todella suuressa kiitollisuuden velassa.

Lopuksi haluan kirjoittaa muutaman rivin Kuunvalolle, vaikka kiitin kaikkia edellisessä kappaleessa. Turhaan kai minä tänne raapusta yhtään mitään, mutta sinä olet aina tuntunut oudolla, mutta hyvällä, tavalla läheiseksi, vaikka emme ole nähneetkään toisiamme. Minusta on tosi hienoa, miten jaksat aina kannustaa toisia jatkamaan, vaikka sinullakin on vaikeaa.Minä en pystyis ja vekkaan, ettei pystyis kovin moni muukaan. Yhtä varmasti kuin lupasin ilmoittaa, jos lähden jonnekkin, lupaan tässä samalla kirjoittaa tänne vielä sitten, kun saan asiani parempaan kuntoon. Sinua Kuunvalo huutelen sitten, kun tulen takaisin. Tietenkin vain sillä edellytyksellä, että se sopii sinulle. Rinkka on nyt pakattu ja tänään iltapäivällä menen todella kaus kaikesta tästä hulinasta rauhoittumaan. Sieltäkään ei varmaan naista löydy, en ole koskaan nähnyt yhtään ihimstä sillä aluueel, joten sinkkuna palaan myös tuoltakin reissulta.Kuten aina joka paikasta. Luulen varmaan liikoja itsestsäni. koska minula kävi mielessä, ettet Kuunvalo tykkää tuosta päätökssesta. Olet todella ihana ihminen, eikä sinunkaltaisia ole montaa jäljellä. Kuten sanoin, ehkä kuvittelin liikoja. Tuskin sinun elämäään vaikuttaa millään tavalla se, että pidän taukoa kirjoittamissta. Teillä on muutenkin niin paljon sellaisia naisten juttuja, joihin ene osaa sanoa mitään ja siksi tunnnen itseni hyödyttömäki, eikä se ole kivaa. Toivotan sinulle kaikkea hyvää "**iso hali**.

Kiitos myös teille kaikille muille vielä kerran. Teistä on ollut apua enemmän kuin arvaattekaan ja siksi lupauduin myös kirjoittamaan tänne, kun asiat ovat vähän paremmin. Just nyt ei vaan onnistu mikään, en saa edes unta ja se on ongelmista pienin. Pitäkää huolta itsestänne.

-kadonnut sampylä

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.03.2014 klo 08:54

Sam. Kiitos, että kerroit🙂🌻

Ymmärrän. Tällä hetkellä minusta tuntuu, ettei minullakaan ole oikein mitään sanottavaa. Minullakin olo on paskin pitkään aikaan. Aurinko paistaa kauniisti, mutta enemmän, kuin ilahduttaa se saa minut melkein paniikin valtaan ja tuntuu inhottavalle. Tekisi mieli laittaa kaikki verhot kiinni ja vain maata pimeässä.

Olen jo monena päivänä ollut luovuttamassa. Asiat vain ovat menneet siihen pisteeseen, että en tiedä jaksanko enää. Minulta on mennyt kaikki. Terveys, mielenterveys, ulkonäkö, jaksaminen, elämänlaatu, koti ja parisuhde. Tarkoitan, että kaikki on mennyt pilalle. Ajatus tuntuu kestämättömälle. Tekisi mieli juurikin vetää vain hirveät määrät pillereitä ja maata tiedottomana.

Vihaan koko elämää ja maailmaa.

Haluaisin kaikesta eroon nopeasti ja kivuttomasti.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.03.2014 klo 13:21

Show must go on.

Otin ylimääräisen temestan ja mieliala hieman parani. Sain luettua yhden kirjan loppuun ja kirjoitettua pitkän selosteen tilanteestamme erääseen asunnonhakuun liitteeksi, kuten oli toivottu. Sillä aikaa mies kävi kaupassa ja ilmaamassa auton renkaat, kun ensin oli vaihtanut kesärenkaat.

Minä jatkoin kirjoittamista ja mies imuroi. Nyt hän joutuu käymään uudestaan kaupassa hakemassa maitoa, kun aikoo tehdä perunamuussia ja lihapullia. Minulla tekee míeli niitä.

Sain kirjoitettua sen selosteen ja kävin pesulla ja vaihdoin vaatteet.

Auringonpaistekin loppui ja hyvä niin🙂 Minun puolesta kesän tuleminen saisi viipyä vielä pitkään, että olisi aikaa valmistautua siihen. Sovittaa kesäisiä vaatteita valmiiksi, että ne olisi sitten tosiaan valmiina, kun se kesä paukahtaa aina yhtä äkkiä. Minua ahdistaa sitten kiireellä alkaa miettimään mitä puen päälleni,kun kaikki muut on jo niin kesäisiä ja itseä inhottaa paljastaa vartaloaan jne.

Etenen rauhallisesti tätä päivää. Tänään pitäisi tulla Kodin Kuvalehti.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.03.2014 klo 14:54

Syötiin muussia ja lihapullia kermakastikkeella ja herkkusienillä. Oli tosi hyvää. Ihmeteltiin taas sitä, miten tämä asunto on aina vain täynnä pölyä, vaikka siivotaan usein. Meillä on superimuri, jossa pöly menee läpinäkyvään säiliöön, josta näkee paljonko pölyä tulee imuroidessa. Ja sitä pölyä tulee aivan älyttömästi. Jostain rakenteista..

Nyt on ihan hyvä, kun aurinko ei enää helota. Minulla on vielä pari kirjaa luettavana jossa on vain viikko laina-aikaa.

Siispä taidan vain lueskella ja silleen.

Aika apaattista menoa, mutta ahdistus sentään meni temestalla.

Mies tuo postilaatikosta juuri Kodin Kuviksen🙂

Hämäräkin taitaa saada sen tänään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2014 klo 17:14

mä tein ruskealla kastikkeella jauhelihakastiketta ja makaronia. Ihme, hyvää tuli. Jäi huomiseksi vielä ja ehkä ylihuomiseksikin.

Aika apaattista menoa täälläkin. Kamalasti olis tekemistä, mut mihinkään ei jaksa tarttua.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.03.2014 klo 18:19

Tuli vähän parempi olo, kun kävin suihkussa. Täytyy myöntää, että viime aikoina olen enemmänkin tehnyt vain pikkupesuja, kuin käynyt suihkussa. Olen huomannut, että suihkussakäynti pitää tehdä mielellään keskellä päivää, eikä jättää iltaan, kun sitten en kuitenkaan mene sinne.

Mietin mitä söisin iltapalaksi Vähän stressaa, kun huomenna on yhden asunnon näyttö. En tiedä, kuinka paljon siellä on väkeä yhtä-aikaa. En pidä sellaisesta, kun muut hakijat on meidän kilpailijoita ja ärsyynnyn jos ne alkaa siellä lesottamaan jotain.

Käyttäjä Hämärä kirjoittanut 06.03.2014 klo 18:24

Sam, jos satut vielä näitä viestejä lukemaan, niin paljon kaikkea hyvää sinne reissuun, minne ikinä sen rinkan kanssa menetkin.

Sain tänään idean, mitä voisin tehdä nyt kevään aikana. Täytyy ottaa nyt asioista selvää, saisinko itseni erääseen paikkaan työkokeiluun (kun jo aikaisemmin olin sitä mieltä että ei enää). On eräs ala, johon haluaisin ja keksin, että kai ne mut huolis sinne kokeiluun. Sittenpä näkisin, pystynkö sitä tekemään ja onko se semmosta kuin kuvittelen. Nyt on semmonen olo, että mun täytyy ihan itte työntää itteeni eteen päin. Ettei muhun iskis semmonen kevätmasennus kuin vuosi sitten. Voi kamalaa. Mua ei innostanut mikään, ei mikään. Tosiaan ihan ketutti ja ahdisti koko kesän tulo. Olisin voinut olla sisällä kaiket päivät kaihtimet ikkunoiden edessä. Nyt on tullu vähän pakonomainen tarve kehitellä edes jotain. Ja voishan se jotain, hitto vie, olla jotain mitä on joskus haaveillut. Voishan?

Tuli joo KK tänään. Äkkipäätä selasin ja se katkeruus-juttu sieltä hyppäs silmille. Liippas niin mun elämää. Tuli siitä mieleeni, että pitäis oppia sitä armollisuutta myös itseään kohtaan.

On sitä pölyä täällä meidänkin kodissa. Se on tosiaan niitä maailman mysteereitä, että mistä niitä villakoiria aina riittää. Joku vois keksiä pölylle jotain hyötykäyttöä, kun tuntuu olevan ehtymän luonnonvara.

Harmittaa, kun en ole oikein jaksanut lukea (kun olis kaikkee mielenkiintosta). Jotenkin vähän levoton mieli. Eiks oo, AK, kiva kun sulla on se oma lukutoukka seurana? Jutteletteko te muuten lukemastanne, vai onko teillä ihan eri maku lukemisten suhteen? Dekkarit on mun juttu, mutta myös semmoset elämään liittyvät kirjat. Onpas epämääräisesti sanottu. Mutta en tarkota mitään hepposia elämänhallintaoppaita. Mutta semmoset kirjat, joista saa ajateltavaa.
🙂🌻

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.03.2014 klo 19:18

Saloka, taidettiin äsken kirjoitella yhtä-aikaa toistemme ketjuun🙂

Minulla on taas vähän mukavampi olo, kun on ilta. Laitoin uuniin sellaisia valmispaistettavia juustopiiraita. En tiedä yhtään mille maistuvat. Tarttui paketti matkaan eräästä kaupasta mennä päivänä. Mies toi aamulla kaupasta kaksi tölkkiä cocista. Meinasin juoda toisen nyt.

Luen kirjaa, jossa masentunut perheenäiti ampuu koko perheen. Kirja kertoo sen perheen viimeisestä päivästä. Kirja perustuu tositapahtumiin. Järkyttävä, mutta mielenkiintoinen aihe. Alkaa olla suomessakin valitettavasti melko arkipäivää.

Odotan, että saan laittaa ne piiraat uuniin. Vähän jännittää se huominen asuntonäyttö.