eläke hakemus ei mennyt läpi

eläke hakemus ei mennyt läpi

Käyttäjä timuk aloittanut aikaan 14.07.2011 klo 21:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä timuk kirjoittanut 14.07.2011 klo 21:01

juu sehän oli odotettavissa…et ei mee läpi nykysin eläkepaperit kovin herkästi ☹️
No sain kuitenkin jatkoa kuntoutustuelleni 7kk sitten taas uusi ruljanssi…
On tää masentavaa…
oli niin jo tasainen ja hyvä mieli ja odotin eläkepäätöstä vaikka varauduinkin pettymykseen…
tuntuu se silti masentavalta ☹️
se ilo ja hyvä olo jota olen saanut kokea vähän aikaa tässä, on nyt sitten tuolla kirjeellä joka tänään tuli postissa pois pyyhitty…
Miten olette jaksaneet tällaiset hetket kun takapakkia tulee?

Käyttäjä rautis kirjoittanut 08.08.2011 klo 00:35

Hei! Olen itse lähettänyt kaksi työkyvyttömyyseläkehakemusta ja molemmat hylättynä takaisin, nyt ne menevät eläkeasiainvalituslautakuntaan ja saa nähdä minkälainen vastaus sieltä tulee. Olen sairastanut masennusta ja ahdistus/paniikkihäiriöitä toistakymmentä vuotta vaihtelevasti. Nyt olen ollut sairauslomalla 2 vuotta ja ilman rauhoittavaa lääkitystä en tule toimeen. Psykiatri on todennut vaikea-asteisen masennuksen ja erittäin vaikea-asteisen ahdistuneisuushäiriön. Olen töissä kunta-alalla ja vaihdoin masennukseni vuoksi työkohdetta joka auttoikin hetkeksi aikaa mutta sitten oireiden palattua minua ei haluttu enää pitää em. työkohteessa, ja olen siitä lähtien ollut sairaslomalla.
Olen siis kaikkien muiden mielestä työkyvytön paitsi kuntien eläkevakuutuksen mielestä. Molemmat hylkäykset ovat masentaneet todella pahasti, mutta yritän niin kauan että se menee läpi, ei missään nimessä saa luovuttaa, hyvin harvoin hakemus hyväksytään ensimmäisellä tai edes toisella kertaa.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 10.08.2011 klo 12:33

Tuo on niin väärin, että ihminen, jolla muutenkin on jo vaikeaa, täytyy vielä taistella saadakseen tarvittavan avun. Tuo pätee kyllä kaikkiin tuki- ja apuasioihin, sekä lasten että aikuisten kohdalla. Ei siinä oikein luovuttaakaan voi. Uutta hakemusta vain peliin. Hakemuksiin kannattaa liitteeksi kirjoittaa hyvin selkeät perustelut tuen hakemiselle. Eli konkreettisesti kuvata, miten vaikeudet näkyvät arjessa ja hankaloittavat elämää. Paras on tietenkin, jos saa lääkäriltä myös painavan lausunnon.