Eikä kyllä oikein tietoa, että mikä mua vaivaa
Mulla on ollut masennusta, ailahtelevia tunteita jo teini-iästä lähtien ja kävin jo tuolloin psykiatrilla. Siellä vaan juteltiin, eikä oikeestaan pahemmin käsitelty, että mikä mua todella vaivaa. Siis elämä on siitä mennyt kuin höyhenellä, jota tuuli vie eteenpäin.
Nykyään olen 26-vuotias. Minulla on todettu rajatila. Oikeastaan en edes tiedä, mikä se on, niin vain lukee diagnoosissani. Minulle ei kukaan ole koskaan selventänyt asiaa, mitä nyt olen itse netistä lukenut. Minä olen yrittänyt hakea apua monesta suunnsta. Terapiaankin hain, mutta en saanut Kelaa tukemaan terapiaani nyt, koska sieltä sanottiin, että ”sairauteni on hoito ja tutkimusvaiheessa”. Minun oma terveyskeskuslääkärini on luvannut nyt, että aikoo selvittää, että mistä voin saada apua. Ehkä pääsen parhaimmassa tapauksessa jopa kunnalliseen hoitoon.
Kuitenkin nyt just on niin sekopäinen olo, kun multa loppui masennuslääkitys. Tuntuu, että kaikki tunteet on 200 kertaisia. Niin, että ailahtelen ja raivoa ja vihaan ja suutun ja kaikkea nyt koko ajan. Minusta minun suurimpia ongelmiani onkin, etten osaa hallita yhtään tunteitani tai ne vain tulevat minuun kuin ilmasta ja en tiedä kuinka aikuisen ihmisen tavoin esim. hallitsisin suuttumustani. On todella pelottavaa, kun en voi itselleni mitään. Onkohan terapiasta apua edes? Elämäni on aika sekopäistä.