EI TULEVAISUUTTA?

EI TULEVAISUUTTA?

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 08.04.2016 klo 20:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aavameri kirjoittanut 08.04.2016 klo 20:18

Heippa taas kaikille !

Olen joskus tänne kirjoitellutkin, mutta nyt on elämässä sellainen tilanne että kaikki kasaantuu päälle Olen viimeaikoina menettänyt varmaan lopullisesti uskon tulevaisuuteen (hyvään tulevaisuuteen) Kaikki uutiset ja ennusteet vaan lisää huonoa oloa. Suurin syy siihen on työttömyys ( olen ollut kauan työttömänä) ja se vahvistaa enemmän jo valmiiksi heikkoa uskoa ja itseluottamustani.

Olen nimittäin todella ahdistunut siitä millaiseksi maailma on menossa. Ja se suunta ei ole hyvä. Minua pelottaa TODELLA PALJON se, että kun automatisaatio ja robotiikka vie suurelta osalta työt ja minkäänlaisenkaan mahdollisuuden tulevaisuuteen ☹️

Kaikkialla lukee että se lisää taloudelllista eriarvoisuutta ja kasaa rahat vain pienelle eliitille ja muut kärsii tilanteesta, jossa ei varaa mihinkään, ja mahdollisuus tulevaisuuteen olematon😭

Tähänkin olisi ratkaisu mutta päättäjät ei halua tehdä niitä koska se ei aja niiden etuja ( eliitin). Näin olen lukenut.

Toki me Suomalaiset ollaan vielä etuoikeutettuja mutta entä kun työttömyystuet ja terveydenhuolto loppuu koska ei rahaa valtiolla 😭

Mitä sitten tehdään? Eikä edes mahdollisuutta kaikilla töihin kun koneet tekee kaiken. Nyt on puhuttu että 2050 ( toki kauan aikaa) maapallon ihmisistä 75 % työttömiä ☹️ teknologian vuoksi.

Erikoinen huolenaihe mutta ahdistaa välillä kovin, jopa yöunet menee, On jopa ollut itsemurha vara – vaihtoehtona jos ei töitä ole eikä tule.

SUURIN murheeni tässä kuitenkin liittyy äitiini, hän tarvitsee lääkettä loppuelämänsä että pysyy syöpäriski kurissa ja että kaikki vitamiinit imeytyy 😭

Nyt sillä jatkuvat säryt sen takia. Entä jos lääketuki ja työttmyystuki loppuu miten varaa lääkkeeseen hänellä ? Olen jopa miettinyt että ostan kaikilla säästöilläni niitä hänelle valmiiksi jos tilanne niin vaatii.

Kiitos, kun jaksoit lukea murheistani, siitä on minulle suuri apu 🙂 Olette kaikki ihania 🙂

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 24.11.2016 klo 21:59

Aavameri, ikävä kuulla että sua pelottaa sun äidin puolesta. Tutkitaanko asiaa tarkemmin? Milloin asia selviää?

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 28.11.2016 klo 14:30

Hei

Soroppi, Kiitos vastauksestasi !

Äidillä on muutaman päivän päästä kuvaus ja siitä selviää jatko. Noin parin viikon sisään kuulee tuloksista. Sillä on ollut sama kasvain ennen ja nyt ehkä sama, tosin se ei vielä varmaa.

Mua ahdistaa ja pelottaa tosi paljon, mulla ei muuta tukea kuin äiti. Pelottaa jos se ei selviäkään ja näin.... mitä teen?😭

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.11.2016 klo 19:53

Voi aavameri, ihan ymmärrettävää että pelottaa, varsinkin kun oot aikaisemmin äitisi sairauden jo kokenut. ☹️ Täällä ainakin toivotaan ettei olisi mitään vakavampaa. Miten äitisi asiaan suhtautuu?

Ei tuossa varmaan voi tehdä muuta kuin odottaa ja katsoa, mitä kuvauksista selviää. Onko sulla mitään omaa, mieleistä tekemistä mikä yleensä lievittäisi sun ahdistusta? Siihen voi olla tietysti vaikeampi keskittyä juuri nyt, mutta kannattaisikohan sitä silti kokeilla? En tarkoita että sun pitäisi yrittää olla ajattelematta äitisi tilannetta, mutta jos se auttaisi sinua pysymään edes hieman rauhallisempana sillä aikaa, kun odotatte tuloksia.

Lämmin halaus sulle.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 29.11.2016 klo 19:50

Ooksä aavameri saanu jotain hoitoa ahdistuneisuuteesi? Sun viestien perusteella vaikuttaa, että sua pelottaa ja huolestuttaa tosi monet asiat. Ehkä vähän helpottaisi, jos olis joku rinnallakulkija, jolle voisi jakaa murheita, ettei sun tarttis yksin kantaa noin raskaita taakkoja. ☺️❤️

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 29.11.2016 klo 20:54

Hei,

Soroppi, kiitos kun vastasit !. Äiti suhtautuu ulospäin rauhallisesti ja yrittää lohduttaa, mutta näen pelkää sisimmässään kuitenkin ja miettii...

Olen yrittänyt tehdä muuta. Olin mm.uimassa. Se auttaa sen hetken. Muuten mietin vaan ja pelkään...😭
en pärjää ilman äitiä...😭 toivon todella että selviää.... yritän tässä nukkua...katsotaan onnistunko😞

Halaus myös Sinulle Soroppi, kiitos kun vastaat🙂