Heippa taas kaikille !
Olen joskus tänne kirjoitellutkin, mutta nyt on elämässä sellainen tilanne että kaikki kasaantuu päälle Olen viimeaikoina menettänyt varmaan lopullisesti uskon tulevaisuuteen (hyvään tulevaisuuteen) Kaikki uutiset ja ennusteet vaan lisää huonoa oloa. Suurin syy siihen on työttömyys ( olen ollut kauan työttömänä) ja se vahvistaa enemmän jo valmiiksi heikkoa uskoa ja itseluottamustani.
Olen nimittäin todella ahdistunut siitä millaiseksi maailma on menossa. Ja se suunta ei ole hyvä. Minua pelottaa TODELLA PALJON se, että kun automatisaatio ja robotiikka vie suurelta osalta työt ja minkäänlaisenkaan mahdollisuuden tulevaisuuteen ☹️
Kaikkialla lukee että se lisää taloudelllista eriarvoisuutta ja kasaa rahat vain pienelle eliitille ja muut kärsii tilanteesta, jossa ei varaa mihinkään, ja mahdollisuus tulevaisuuteen olematon😭
Tähänkin olisi ratkaisu mutta päättäjät ei halua tehdä niitä koska se ei aja niiden etuja ( eliitin). Näin olen lukenut.
Toki me Suomalaiset ollaan vielä etuoikeutettuja mutta entä kun työttömyystuet ja terveydenhuolto loppuu koska ei rahaa valtiolla 😭
Mitä sitten tehdään? Eikä edes mahdollisuutta kaikilla töihin kun koneet tekee kaiken. Nyt on puhuttu että 2050 ( toki kauan aikaa) maapallon ihmisistä 75 % työttömiä ☹️ teknologian vuoksi.
Erikoinen huolenaihe mutta ahdistaa välillä kovin, jopa yöunet menee, On jopa ollut itsemurha vara – vaihtoehtona jos ei töitä ole eikä tule.
SUURIN murheeni tässä kuitenkin liittyy äitiini, hän tarvitsee lääkettä loppuelämänsä että pysyy syöpäriski kurissa ja että kaikki vitamiinit imeytyy 😭
Nyt sillä jatkuvat säryt sen takia. Entä jos lääketuki ja työttmyystuki loppuu miten varaa lääkkeeseen hänellä ? Olen jopa miettinyt että ostan kaikilla säästöilläni niitä hänelle valmiiksi jos tilanne niin vaatii.
Kiitos, kun jaksoit lukea murheistani, siitä on minulle suuri apu 🙂 Olette kaikki ihania 🙂