Ei otetta elämästä
Olen 31-vuotias ja tuntuu, että elämäni on aivan sekaisin.
Olen 5. vuoden yliopisto-opiskelija, mutta olen opinnoista jäljessä enkä saa kuin 1-2 kurssia silloin tällöin suoritettua. Kokeilin mennä proseminaariin ja jouduin sen puolessa välissä keskeyttämään, kun kandin kirjoittamisesta ei tullut mitään. Hermoni eivät vain kestä sitä enkä saa siitä mitenkään kiinni. Tuntuu, etten osaakaan kirjoittaa sitä. Kandista muutenkin puuttuu vielä useita kymmeniä opintopisteitä enkä tiedä miten pystyn niitä suorittamaan. Olen miettinyt keskeyttämistä, mutta tuntuu, ettei minulla sitten ole mitään tai etten pääse elämässä eteenpäin. Haahuilen päivästä toiseen ja odotan ajan kulumista. Minulla on toistuva masennus ja ahdistuneisuushäiriö. Tuntuu että lopetan kaiken sen takia, etten jaksa. Olen kuntoutustuella.
Jotenkin tuntuu, ettei ole pohjaa elämässä. Itsetunto ja itseluottamus ovat huonoja ja tuntuu etten ole oikein koskaan voinut ajatella että tämä on nyt minun elämäni, jota elän. Olen psykoterapiassa ollut 5 vuotta ja käynyt monenlaisia hoitoja läpi. 2016 alkaen ollut vaikean masennuksen oireita. Nyt hoitoa ollaan lopettelemassa ja viime vuoden puolella olin itsekin jostain syystä sitä mieltä, että niin voidaan tehdä. Nyt sanoin lääkärissä, etten haluaisi hoidon loppuvan ja minulla aloitetaankin uusi masennuslääke. Traumaterapiaan hakeutumisessa pitäisi kai olla paremmassa kunnossa. Pelkään, että jään vain tänne kotiin, vaikkei niin olekaan käynyt. Muutenkin pelkään koko ajan, etten pysty, vaikka teenkin perusasioita. Pelottaa tulevaisuus ja tuntuu ettei sitä ole.
Onko muita, joista tuntuu tältä? Tavallaan tajuaa, ettei kai pitäisi olla hätää, mutta hätä on suuri ja pelottaa vain niin paljon.