Ei jaksa enää, mistä löytää voima

Ei jaksa enää, mistä löytää voima

Käyttäjä Rio aloittanut aikaan 22.11.2009 klo 18:23 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Rio kirjoittanut 22.11.2009 klo 18:23

Mitä tehdä, jos sinulle tärkeä ihminen viittaa kintaalla, kun kerrot ongelmistasi ja vaikeasta elämäntilanteestasi? Ei vaivaudu vastaamaan sähköpostiin taikka tekstiviestiin, vaikka pyydät apua omalla tavallasi. Ja kun kyseessä on vielä terveydenhuollon ammattilainen ja ainoa jolle haluaa tai voi uskoutua vaikean asian, niin epätoivo, epäusko ja tuska ovat ainoat tunteet. On ollut päiviä jolloin tuska on sitä luokkaa, että pelkkä hereillä oleminen tuntuu ylivoimaiselta ja ensimmäisenä kun silmät saa auki, alkaa itkemään. Haluaisi vaan kaiken loppuvan. Eikö ihmisten tunteettomuudella ja välinpitämättömyydellä ole rajaa.

Ei todellakaan tiedä mitä ajatella tai tehdä. Välillä suoranaisesti lamaantuu eikä kykene tekemään mitään ja pelkkä ruuan laittaminen ja syöminen on saavutus. Jatkuva huono olo ja epätoivo on kyllä tehokkaasti vienyt ruokahalun. Täytyy pakottaa itsensä jotain syömään ja aina lautaselle jää yli puolet. Työnhakuun tai opintoihin on turha kuvitellakaan pystyvänsä, vaikka haluaisikin. Mistä apu. Lääkäriaikoja joutuu odottamaan viikkoja tai kuukausia, ja voimat eivät riitä edes arjen pyörittämiseenkään. Ja kauhukuva siitä, että lääkäri sanoo ettet mitään apua tarvitse saa vielä pahemmin lamautumaan. En kyllä tietäisi, mistä apua lähtisin pyytämäänkään tai kykenisinkö edes, kun itsekseen on aina vastoinkäymisistä selvinnyt. Ja niitä on riittänyt. Mistä löytää voimaa selviytyä ja mistä löytää se jokin mikä saa jaksamaan? Miten myöntää itselleen ettei jaksa enää? Miten saada apua?
😭

Käyttäjä pillittäjä kirjoittanut 22.11.2009 klo 19:56

.HEI!Kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin!Otapa aamusta heti yhteyttä alueesi terveysasemaan sinnikkäästi ja kerro ajanvaraukseen masennuksestasi ja ,että lääkäriin on päästävä.Se on mielestäni ensimmäinen askel.Tämä on oikea paikka mihin menet ensin jotta pääsisit hoidon piiriin.tsemppiä sinulle. Pillittäjä

Käyttäjä t-petsku kirjoittanut 23.11.2009 klo 13:51

Kuka tuollainen terveydenhuollon ammattilainen on? Joka ei vastaa yhteydenottoihin? Herrajee sentään. Tee virallinen kantelu / valitus / jotakin. 😠

Käyttäjä Jatuli kirjoittanut 30.11.2009 klo 12:37

Mitäs jos kokeilisit ihan jotain muuta kuin ammattiauttajaa? Sinulla on netti-yhteys joten googlaapa kaikenlaisilla sanoilla itsellesi apua. Sitä on tarjolla muillakin keinoin kuin terveydenhuollossa, jossa työntekijät ovat vain palkattuja ihmisiä, usein myös itsekin sairaita, ikävä kyllä.
Minä olen saanut apua hengellisistä piireistä jotka perustuu kristillisyyteen, mutta on toki muitakin jos ei halua Jumalasta puhuttavan.
olin niin pohjalla että jotenkin itsekin tajusin ettei minun vaivaan auta muu kuin kaikkein "järein" hoito, kokonaisvaltainen elämänmuutos, kaikilla elämänalueilla. Siinä meni perheet ja kaikki ensin sekaisin mutta lopputulos on ihan hyvä. Se vaatii pitkäjännitteisyyttä, mutta en sitä onneksi silloin edes tiennyt, pysyin vain kiinni uskossani kun muuta ei ollut ja kävin kaikenlaisia kursseja. Sekä aloin suojella itseäni kaikenlaisilta ikäviltä asioilta, no, televisio oli yksi joka syötti mieleeni kaikkea mistä muka jäin paitsi ja mitä minulle kuuluis että olisin onnellinen, no, se on vain minun mielipide, on muitakin.

Käyttäjä yaesu kirjoittanut 03.12.2009 klo 09:43

Itse olen säästnyt jostain ja mennyt yksityiselle psykiatrille. Se on sijoitus, ei pelkkä kulu.
Sanoin hänelle myös, että tämä on kova kuluerä, mutta olin sen valmis maksamaan, kun tilanne sitä vaati. Hän järjesti minut sitten maksuttomaan aikuisten vastaanottoryhmään jossa sain käydän joitakin kertoja.

Nyt koitetaan saada käyntii kelan tukemaa terapiaa.

Jos ei muuta niin se oli pään avaus.
Lähetän täältä kuution klöntin voimaa.