Ajattelen itseni tappamista joka päivä, olen ajatellut jo noin 10 vuotta. Joskus se helpottaa päiväksi, viime vuosina ei lainkaan.
Minulle todettiin viime vuonna vakava masennus, mutta koska sen hoito paikassa missä asuin oli huonoa ja pahenti minua ja tilannettani entisestään, lopetin lääkkeet ja käymiset noin yli puoli vuotta sitten.
Olen kuin Aku Ankka huonolla tuurilla.
Taloudellisesti on luottotietoni kortilla, eli jokainen kirje joka postissa tulee voi olla ilmoitus niiden menetyksestä.
Olen käynyt töissä jo yli vuoden ja palkkani on mahtava 800 euroa kuussa. Kelat ym sossut laskevat tuloni massiiviseksi ja useaan otteeseen on hakemukseni hylätty. Sitten poikaystäväni tuli armeijasta, samoin hänenkin hakemuksensa hylättiin koska muutimme yhteen. liian isot tulot vaikka paperilla on mustaa valkoisella että alle tonnilla menemme. Eli siihen asti kunnes hän löytää töitä, minä maksan meidän molempien elämiset.
Ulosottolaskut huutavat puhelimessa ja muutaman sadan euron laskuja on turha tyhjästä repiä. Minä en jaksa yksinkertaisesti nousta sängystä enää. Koska jos nousen niin joko on postissa tai puhelimessa tulossa jotain kamalaa.
Ajoin kolarin vuosi sitten ja sen jälkeen on mennyt vielä huonommin. Raha – asiat tuntuvat menevät oikeudenkäynteihin asiasta jota en edes tahallani tehnyt ja itse siitä sain suurimmat henkiset ja fyysiset jäljet.
Poikaystäväni perhe vihaa minua, he eivät suostu auttamaan milläänlailla koska minä olen osallisena hänen elämässään, toisaalta en edes tiedä onko hyvä minun olla siinä koska masennuspotilaan kanssa eläminen on yhtä itkupotkuraivaria. Suurimmaksi osaksi ruokakaapissa on valo ja bensan tilalla ilmaa.
Itken julkisilla paikoilla, en uskalla mennä ulos. Hermoni ovat menneet.
Sain paremmasta paikasta juuri töitä, minua työpaikka kiusattiin edellisessa paikassa ja sain siirron. Mutta yllätys, koska jotain hyvää oli tulossa paremman työpaikan ja palkan suhteen, autoni hajosi. Eikä varaa ostaa uutta ja työpaikka on 60 km päässä ilman kulkuyhteyksiä.
Se siitä, joudun irtisanomaan itseni koska en pääse töihin.
Valvon yöt ja nukun päivät. Näen painajaisia jatkuvasti ja minulla on rytmihäiriöitä.
Jokainen päivä on taistelu, kuten on varmasti monella muullakin.
Minulla vain oli tarve kirjoittaa koska kaikki ne ihmiset joiden huonoa aikoja olen kuunnellut, eivät kuuntele minua. Ja olen huono pyytämään apua.
Ja kysyn, tietääkö kukaan että mistä tietää että jotain elämisen arvoista on vielä vai onko edes? Jaksan silti joka helvetin päivä nousta sängystä vaikka en ymmärrä miksi ja hetken päästä yleensä kadun koko sängystä nousemista..