Deprakine (natriumvalproaatti) mielialan tasaajana
Minulle määrättiin tuo lääke kokeiltavaksi. Käytössäni on Efexor, mutta se ei ole tarpeeksi tehokas ahdistusoireisiin, enkä oikein voi bentsojakaan käyttää joka päivä… Tämän lääkkeen pitäisi auttaa ahdistusoireisiin. Toinen lääkäri oli enemmän Buspironin kannalla, mutta hoitava psykiatrini päätyi kuitenkin siihen,että kokeillaan ensin tätä… Minua epäilyttää ja ahdistaa kovasti,kun olen allerginen niin monille lääkkeille ja tässä oli niiin pitkä lista kaikkia sivuvaikutuksia. (lääkäri kyllä tietää allergioistani, mutta ei tunnu aina kuuntelevan…) Lisäksi olen kuullut Deprakinesta/Absenorista käyttäjiltä vain huonoja kokemuksia. Monet ovat kertoneet lääkkeen auttavan ahdistukseen,mutta myös latistavan hyvän olon. En halua,että elämäni ja tunteeni ovat jonkun lääkkeen takia ”tasapaksua”. (järkevä ilmaisuni 😀 )
Onko täällä kellään kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Olisin erittäin kiitollinen jos kommentoisitte jotain. Olen niin epävarma ja pelokas tuon takia. En ole vielä edes ostanut lääkkeitä… pelkään edes kokeilla sitä. ☹️