Cymbaltan käytön lopettaminen
Olen syönyt Cymbaltaa 60 mg päivässä nyt 3,5 kuukautta. Lääke lienee auttanut masennukseen ja ahdistukseen ihan mukavasti, mutta enemmän minua rassaavat nämä selkeät haittavaikutukset. Olen siis `naimisissa oleva mies.
Haittavaikutuksina olen kokenut lihomisen, seksuaalisen halun hiipumisen ja tunteiden puuttumisen. Säikähdin itsekin eilen näitä vaikutuksia kun rupesin niitä tosissani miettimään. Käyttöä ei ole onneksi takana kuin nuo reilut kolme kuukautta. En halua enää olla tällainen päivääkään.
Olen kauhulla lukenut tuosta Cymbaltan lopettamisen vaikeudesta. Onko täällä ketään, jolla olisi edes hiukan rohkaisevaa sanaa lopettamisesta. Aion nyt tämän käytön kuitenkin lopettaa ilmeisesti jotenkin vähitellen. Konsultoin lääkäriä tällä viikolla asiasta.
Kertokaa ihmiset edes joitakin myönteisiäkin kokemuksia Cymbaltan lopettamisesta.
Tai kertokaa edes jotain rohkaisevaa. En usko että lopettamisesta selviää ilman minkäänlaisia vieroitusoireita, mutta kun noilta keskustelupalstoilta lukee noita tarinoita, niin ei oikein tiedä uskoako vai ei. Kaipa siitä lääkkeestä jotenkin eroonkin pääsee?