Chat apua aikuisille?

Chat apua aikuisille?

Käyttäjä Eeppis aloittanut aikaan 01.05.2017 klo 18:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Eeppis kirjoittanut 01.05.2017 klo 18:28

Tietääkö joku paikan josta voisi saada keskusteluapua chatin välityksellä, ettei tarvitsisi mihinkään soittaa? Itselläni olisi kyllä liittymässä varaa soittaa, mutta ääni ei lähde. Jaksoin vähän kaivaa netistä tietoa ja nyt jonottelin sekaisi chattiin, muuta luulen että paiskaavat linjat poikki kun kuulvat ikäni ☹️ ☹️: (: ☹️ 😭

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 02.05.2017 klo 08:26

Eeppis kirjoitti 1.5.2017 18:28

Tietääkö joku paikan josta voisi saada keskusteluapua chatin välityksellä, ettei tarvitsisi mihinkään soittaa? Itselläni olisi kyllä liittymässä varaa soittaa, mutta ääni ei lähde. Jaksoin vähän kaivaa netistä tietoa ja nyt jonottelin sekaisi chattiin, muuta luulen että paiskaavat linjat poikki kun kuulvat ikäni ☹️ ☹️: (: ☹️ 😭

Hei nimimerkki Eeppis,

Tukinetissä on myös Solmussa-chat aikuisille. Chat on avoinna ma ja ke klo 17-19 ja ti ja to klo 8-10.

Lisäksi Tukinetistä on mahdollista saada oma tukihenkilö Net-tuki -palvelun kautta. Oman tukihenkilösi kanssa voit sopia chat-keskusteluaikoja.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 03.05.2017 klo 01:36

Kiitos minunkin puolestani. Minä en aina huomaa tuollaisia. Onko chateissa aihe vapaa, vai onko näissäkin aina jokin teema? Ja, keskusteluun osallistuu useampi ihminen samaan aikaan, vai onko nämä kahdenkeskisiä?

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 03.05.2017 klo 09:33

Pompula kirjoitti 3.5.2017 1:36

Kiitos minunkin puolestani. Minä en aina huomaa tuollaisia. Onko chateissa aihe vapaa, vai onko näissäkin aina jokin teema? Ja, keskusteluun osallistuu useampi ihminen samaan aikaan, vai onko nämä kahdenkeskisiä?

Hei nimimerkki Pompula,

Solmussa on kahdenkeskinen chat aikuisille. Chatissä voi keskustella mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Solmussa-chattiin pääsee päivystysaikoina Tukinetin sivuilta Avaa Solmussa-chat! -linkistä, joka löytyy Tukinetin sivujen vasemmasta laidasta, ja mobiilissa Oman tuen alta löytyvästä Avaa Solmussa-chat! -linkistä.

Chatissä voi toisinaan olla ruuhkaa, mutta sinne voi jäädä odottamaan vuoroaan. Aamuchattiin (ti ja to klo 8-10) pääsee todennäköisesti vähemmällä jonottamisella.
🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 03.01.2018 klo 13:45

Hei ja tiedoksi kaikille:

Tukinetin Solmussa-chatin aukioloaikaan on tullut muutoksia vuodenvaihteessa.

Solmussa-chat on jatkossa maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 15-19. Arkipyhisin ei ole päivystystä.

Solmussa-chat on kahdenkeskinen aikuisille tarkoitettu chat, jossa voi keskustella mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta. Kanssasi keskustelee koulutettu vapaaehtoinen tai sosiaali- ja terveysalan ammattilainen.