sDYxsXF kirjoitti 30.3.2016 20:14
Hei, onko kenelläkään kokemuksia Brintellix-masennusläkkeestä? Haluaisin kovasti kokeilla sitä. Keskivaikea masennus ja impulsiivinen häiriötyyppi ovat diagnoosejani. 😐
------------------------------
Minä olen nyt syönyt kohta pari kuukautta Brintellixiä. Puoliksi pakotettiin ottamaan tämä lääke, kehumalla kuinka se piristää ja antaa aloitekykyä.
Sain 5mg lääkkeen ja sovimme että voin ottaa puolikasta. Se on hiukkasen vaikeaa puolittaa, kun pilleri on sellainen pisaran muotoinen.
Söin sitä puolikasta kuukauden. Sivuoireita ei juurikaan. Hiukan pahaa oloa hetken aikaa. Vatsan toiminta kyllä muuttui hiukan omituisemmaksi.
Sitten päätin kokeilla kokonaista 5mg pilleriä, koska minulle ei tullut mitenkään piristynyt ja iloinen olo siitä puolikkaasta.
Otin kokonaista noin kolme viikkoa. Täytyy sanoa että minun mielestä masennus ja ahdistus ja aikaansaamattomuus paheni. En ymmärrä miksi. Rintakipuja alkoi olla ja hirveää närästystä. Ja kamala väsymys! Senhän piti piristää?
Apteekista sanottiin ettei mikään masennuslääke piristä, vaan kyllä ne kaikki väsyttää ☹️
Olo oli muutenkin jotenkin outo, enkä pitänyt siitä olosta.
Itse pudotin lääkkeen takaisin puolikkaaseen kolme päivää sitten. Se omituinen olo kyllä helpotti, mutta masennus ja ahdistus on edelleen.
Minua myös heitti päästä välillä, lääkkeen aloituksen jälkeen.
Olen kokeillut useita eri lääkkeitä ja aina on olo pahentunut, kun olen syönyt niitä muutamia kuukausia. Lopetuksista on sitten tullut kamalat lopetusoireet, vaikka olen pari viikkoa pudottanut hitaasti annosta ennen lopetusta. Inhottavia suhahduksia päässä koko ajan.
Miksi eivät osaa keksiä hyvää lääkettä? Avaruuteen päästään ja vaikka mitä keksintöjä tehdään, mutta ei keksitä lääkettä syvään masennukseen, ahdistukseen ja jatkuvaan jännittyneeseen olotilaan.
Yritän nyt sinnitellä sillä puolikkaalla. Mikään ei kyllä kiinnosta, mitään en jaksa tehdä, kaikki tuntuu ylivoimaiselta ja väsyttää vaan.
Odotan ihmettä 😐 Voimia teille kaikille, jotka olette samassa tilanteessa 🌻🙂🌻