Baarijoulu

Baarijoulu

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 15.12.2011 klo 14:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2011 klo 14:19

Voisitko ajatella, että viettäisit baarijoulun?
Et ehkä joisi viinaa tai joisit, jos siltä tuntuisi. Olisit muiden seurassa ja kuuntelisit musiikkia.
Jos olet uskovainen, ajatteletko, että baarijoulu on syntistä?

Käyttäjä Mepa kirjoittanut 15.12.2011 klo 14:47

Minä meinaan viettää joulun baarissa. Olen ateisti ja joulusta minulla on lapsuudesta asti ollut traumoja.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 15.12.2011 klo 15:39

maanvaiva kirjoitti 15.12.2011 14:19

Voisitko ajatella, että viettäisit baarijoulun?
Et ehkä joisi viinaa tai joisit, jos siltä tuntuisi. Olisit muiden seurassa ja kuuntelisit musiikkia.
Jos olet uskovainen, ajatteletko, että baarijoulu on syntistä?

Ennen olen ollut asiaa kohden hyvin negatiivinen, mutta miksipäs ei?
Ei ainakaan tarvitsisi olla yksin, jos ei niin halua. Baarista löytyy aina porukkaa.

Todennäköisesti minua ei kuitenkaan baarista löydä.

Rupesinkin miettimään, että missä ne "rapajuopot" viettää jouluaan? Siellä baarissa?

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2011 klo 20:02

Meilläpäin rapajuopoksi sanotaan sellaista joka juo mitä vaan mutta yleensä ne ei paljon käy baareissa.
Kai sitä saisikin juopon maineen, jos jouluna olisi baarissa vaikka en muuten niissä paljon käy.

Ja mulla kyllä olisi perhettä ja muutakin seuraa jouluna mutta haluaisin kuitenkin kokea baarijoulun.

Käyttäjä Mepa kirjoittanut 16.12.2011 klo 14:47

Siitä vaan kokeilemaan, mullakin taitaa olla eka kerta kun niin teen.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 16.12.2011 klo 20:07

maanvaiva kirjoitti 15.12.2011 20:2

Meilläpäin rapajuopoksi sanotaan sellaista joka juo mitä vaan mutta yleensä ne ei paljon käy baareissa.
Kai sitä saisikin juopon maineen, jos jouluna olisi baarissa vaikka en muuten niissä paljon käy.

Ja mulla kyllä olisi perhettä ja muutakin seuraa jouluna mutta haluaisin kuitenkin kokea baarijoulun.

Niin kai se on. Ajattelin, että ehkä joulu olisi poikkeus ja silloin "rapajuopotkin" pääsisivät baariin. Varmaan jossakin mukavammassa paikassa, kun ulkosalla kuset housussa. Toivon, että ovat.

Mikä siinä baarijoulussa viehättää? Uutuuden viehätystäkö?

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 17.12.2011 klo 14:21

Heippa kaikille
Eiköhän olisi parempi jos kaikki oltaisi raittiina
sillä on hassua miten monelta joulu menee pilalle ryyppäämisen takia
Mutta kunnioitan jokaisen päätöstä mutta ainakin kannattaa ottaa
sen verran että ei hölmöile ja tietää mitä tekee.
Kaunista loppuvuotta kaikille

Käyttäjä annika1 kirjoittanut 17.12.2011 klo 23:11

Yksin ollaan täälläkin , viinaa menee, tai siis viiniä juuri sen takia, kun olen yksin. Töissä käyn ja kaikkea, el en tiedä kuinka moni tietää kuinka alkkis olen. Joulu ahdistaaa, ei ole omaa perhettä ja nk. alkuperäinen on rikki , eli yksin olen täällä taas kolme päivää. Jotenkin kun muutenkin on aina yksin kuvittelee , että tuon kestää, mutta on se eri asia, kun avaa telkkarin niin siellä toitotetaan sitä hyvää lämmintä hellää.... perkele..

Käyttäjä kirjoittanut 17.12.2011 klo 23:44

Voi hitto sentäs, enkö minä kirjoita etten aio juoda viinaa baarissa. En ole pitkään aikaan juonut mitään, olen raitis.

Olen aina vaan viettänyt uskovaisten joulua johon kuuluu paastoa ja kirkossa käymistä. Haluan vaihtelua.
Lisäksi tuon baarin koko illan tuotto menee hyväntekeväisyyteen, en tiedä mikä kohde on tänä vuona.
Minua kiinnostaa se musiikki ja sitten haluaisin nähdä sen tunnelman. Siellä on lähes pelkästään nuoria, sellaisiakin jotka eivät voi viettää mitään perinteistä joulua. En tiedä ovatko päissään, ovat kai, minä en ole. Tuskin jaksan olla kuin pari tuntia.

Ja nyt kirjoitan vielä veljelle ja sanon asian. Siis vaan sanon enkä aio kysyä mitä mieltä se on. Sanoo se kuitenkin mielipiteensä, valitettavasti.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 19.12.2011 klo 11:19

Heippa Anika 1 ja muut
Joo mut jos tekisit tästä joulusta erilaisen ja olisit raittiina.
Mutta tee yksinäisyydestä huolimatta itsellesi kiva joulu ja jos rupeaa ahdistamaan
niin lähde ulos luontoon kävelemään sekin auttaa.
Mutta mietippä olisiko ketään naapuria jossa voisit käydä kylässä ???
Onhan esim liikenneasemia jossa voi vaikka käydä syömässä
seisovassa pöydässä jne
Kaunista loppuvuotta teille kaikille

Käyttäjä kirjoittanut 19.12.2011 klo 17:23

Annika 1, minä tiedän tuonkin tunteen. Silloinko mut adoptoitiin ja olikin heti kohta joulu ja vietin sen uudessä perheessä, niin joulu oli lähes kestämätön. Ja koko ajan teki mieli vetää perskännit mutta taisin vaan itsekseni tissutella. Myös seurassa voi juhlapyhinä tuntea yksinäisyyttä.
Ensi joulun aion kokeilla vapaaehtoista yksinäisyyttä tunturimökissä.

Voisitko jotain hyvää keksiä sun yksinäisestä joulusta? Ehkä pidät lukemisesta, elokuvien katselusta tms mistä voi nauttia yksinkin?

Käyttäjä <3Quartier<3 kirjoittanut 20.12.2011 klo 03:32

joulu baarissa ei kuulosta tällä hetkellä ainakaan yhtään pahalta... tähän asti kaikki joulut vietetty perheen kanssa, nyt on välit niin tulehtuneet ettei siitä hengissä selvittäis. et jos vaihtoehdot on yksin kotona tai muiden kanssa baarissa niin miksipä ei. vaikka ihan hirveesti en tähän asti oo tota alkomahoolia vetäny mut kai siellä vois raittiinakin olla ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 23.12.2011 klo 06:08

Minä menen baariin ja aivan sama mitä mieltä muut ovat. En ole edes lukenut veljeni viestiä ja vaikka se tulee tänne jouluksi en silti välitä mitä mieltä se asiasta on.
Tämä on viiminen itsenäinen jouluni, ensi vuonna pitää jo ottaa huomioon toisen halut ja joulutoiveet eikä hän taatusti halua lähteä baariin kuuntelemaan heviä.

Hyvää joulua tähän ketjuun ja juokaa sitä viiniä, jos siltä tuntuu.

Käyttäjä kirjoittanut 25.12.2011 klo 07:35

Kannatti mennä, hyvää musiikkia, paljon nuoria eikä kukaan ollut niin kauhiasti päissään. Itse en juonut yhtään viinaa mutta oli silti kiva olla.
Suosittelen kokeileen ensi jouluna.