wounded_eagle kirjoitti 15.9.2010 20:16
Hei. En tiedä auttaako tämän kertominen. Vielä vuosi sitten, minulla oli aika samanlaisia ajatuksia. Vihasin itseäni, kun olin työtön, masentunut, ei ollut parisuhdetta. Olisi pitänyt jaksaa tehdä sitä ja tätä, pitää kämppä siistinä, olla sosiaalisempi. Mutta kun ekaa kertaa sanoin itselleni, voisinko minä olla hyvä ihminen, vaikka en olisikaan tuota kaikkea. Että olisin tarpeeksi hyvä juuri tässä ja nyt, kaikkine paskoine tunteineni.
Minulle tuon sanominen otti harteiltani valtavan taakan, sain olla masentunut ja työtön. Kämppä sai olla sekainen. Sai olla juuri sitä mitä oli. Tuon jälkeen olin pari viikkoa aivan onneni kukkuloilla. Ja vaikka masennukseni ja paniikkini tulivat pian takaisin, minun ei enää tarvinnut näytellä ja olla mitään muuta mitä olin. Ja se on helpottanut aivan mielettämästi omaa paranemistani. Antanut tilaa muuttua.
Jaksamisia sinne, et ole yksin.
Hei,
Olen itsekin käynyt monenlaista tilannetta elämässäni läpi. Minun kohdallani myös paras tapa "selvityä" oli myöntää aivan kaikki! Hyväksyä pelkoni, paniikkikohtaukseni, masennukseni, aivan kaikki. Kun huomasin, että kukaan muu ei ollut minulle elämääni laittanut rimaa miten elää, mihin pitää pystyä, kuinka hyvä minun pitäisi olla jne jne siinä hetkessä tajusin, että olen itse itseni ajanut umpikujaan. Päätin aloittaa pienistä asioista jotka ottaisin omaan "haltuuni" ja en antaisi niitä pois. Aluksi oli vaikeaa, kun väsymys ja masennus iski, olisi ollut helpompaa luovuttaa, mutta oma minäni huusi minut pystyyn ja aloin ajatella, että enemmän voimia kuluttaa olla väsynyt ja taistella kaikkia ahdistuksia ja pelkoja vastaan saati antaa tilaa pienille iloille joista tuliki suuri voima minulle. Minulla on kotona mies joka juo, nyt olen siinä vaiheessa hänen kanssaan, että olen tajunnut etten saa häntä lopettamaan. Ilmeisesti hän ei ole vielä juonut tarpeeksi 🙂 en enää salaa juomista, en häpeä hänen puolestaan, en kanna vastuuta hänestä. Lopetin nalkutuksen ja hoivaamisen. Keskityn itseeni ja oman elämäni uudelleen rakentamiseen sisältäpäin. Aika näyttää miten meille käy, eroammeko vai pysymmekö yhdessä, se on kuitenkin varma asia, että jos eroamme olen jo pelastanut itseni ja voin jatkaa ehjänä elämääni eteenpäin. Mistä tahansa voi selviytyä, yksin tai ystävien kanssa. Omalla kohdallani suurin ongelma olin minä itse, en kehdannut myöntää REHELLISESTI asioita, en avuntarvetta, en mitään. Toivon, että me kaikki noustaa täältä ehjinä.