Aurorix / moklobemidi

Aurorix / moklobemidi

Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 01.04.2015 klo 16:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Desper kirjoittanut 01.04.2015 klo 16:28

Onko kokemuksia masennuslääke moklobemidistä (Aurorix)? Sen pitäisi kuulemma auttaa mm. sosiaalisten tilanteitten pelkoon ja ”epätyypilliseen” masennukseen. Kaikki muut konstit on käytetty. Vieläkö olisi toivoa, vai pitääkö luovuttaa…

Käyttäjä Desper kirjoittanut 11.04.2015 klo 00:23

Nostan tämän kysymyksen vielä ylös siltä varalta, että se olisi jäänyt huomaamatta joltakulta, jolla olisi kokemuksia tästä lääkkeestä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 15.04.2015 klo 11:54

Hei Desper

Minulla moclobemid ollut käytössä noin 20 vuotta. Minústa tuntuu ettei minulle
oikein tehoa. Luultavasti se vaihdetaan johonkin toiseen. Psykiatrin aika tulossa.
Oletko itse huomannut onko apua?

Käyttäjä repukka kirjoittanut 15.04.2015 klo 13:56

Ei ole kokemuksia vielä. Lääkäri sanoi, että sitä voisi minulla jossain vaiheessa kokeilla. Ensin pitäisi ajaa nykyinen lääkitys alas. Sitä toivoisin, koska nykyinen lääke aiheuttaa pahoinvointia. Minullahan epäillään tuota epätyypillistä masennusta. Ainakin oireet täsmäisivät siihen.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 15.04.2015 klo 15:24

Hei
Mulla ollut joskus aurorix,mutta ei vaikuttanut silloin mitenkään
Kannattaa kummiskin kokeilla lääkkeet vaikuttaa yksilöllisesti

Käyttäjä Desper kirjoittanut 15.04.2015 klo 16:26

Kiitos vastauksista!!! Ei näköjään ainakaan hirveitä haittavaikutuksia ole ollut. Minulla ei vielä ole kokeiltu. Hyvä tietää muitten kokemuksia ennen mahdollista aloittamista.

Käyttäjä pikkusoturi kirjoittanut 15.01.2016 klo 10:05

Mulla aloitettiin Aurorix 150 mg:lla noin viikko sitten lievään/keskivaikeaan masennukseen ja ahdistukseen.

Oon herkkä nainen ja kärsin helposti noista lääkkeiden sivuvaikutuksista. Tän vuoksi psykiatri halusi kattoa mulle lääkettä, joka olisi mahdollisimman hyvin siedetty. Sain sitten tämän.

Postiiviset puolet tuli mulla esiin jo viikossa: oon edelleen surullinen ja tulevaisuus vaikuttaa toivottomalta, MUTTA mua ei itketä 24/7 ja mieliala siis on jopa ihan ok.

Haittapuolet:
- kutina
- punoitus ja naama turpoaa pikkasen
- silmät ja suu kuivuu
- hengittäminen tuntuu raskaalta ja ääni särkyy (?)
- oon tosi sekava ja tekis mieli vaan pörrätä ympyrää, kun en pysty keskittymään mihinkään

Aattelin soittaa ja kysyä, että kuuluuko noi asiaan ja että noi menis ohi, jos vaan jaksaa käyttää lääkettä riittävän kauan? Olisi nimittäin kiva päästä tästä masennuksen alhosta pois ja jaksaa keskittyä elämään taas. Mulla on kokeiltu Sepram ja Cipralex, jotka sai mut haluumaan itsemurhaa jo ekan viikon aikana. Brintellixiä kokeilin kolme kuukautta, mutta se taas teki musta tiedostamattoman ja tunteettoman, joka kyllä silti säilyi toimintakykyisenä.

Käyttäjä Syysmyrkkylilja kirjoittanut 27.12.2018 klo 20:02

Aattelin nostaa tätä ketjua jos jollain olisi uudempia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä
Mulle määrättiin tää ennen joulua ja olen sitä nyt käyttänyt joitakin päiviä. Mulla on tätä ennen käyty läpi yli kymmenen erilaista masennuslääkettä. Tää alkaa olla viimeisiä vaihtoehtoja.

Kiinnostaisi erityisesti tän lääkkeen vaikutus ahdistukseen, koska se on tällä hetkellä suurin ongelma!
Omia kokemuksia tähän mennessä:
Nostaa todella nopeasti energisyyrtä ja aloitekykyä, mutta haittavaikutus on katkeileva uni..☹️
Osaako joku sanoa häviääkö se haittavaikutus, vai jääkö pysyväksi?

Käyttäjä SaanaHalla kirjoittanut 11.03.2019 klo 17:00

Täällä yksi Aurorixin syöjä. Neljäs kuukausi menossa, alkuun olevinaan vei masennukselta pahimman kärjen, mutta nyt viime viikkoina on tullut todella häiritsevä ahdistus ja paniikki-olo. Ahdistusta oli ja on ollut aiemminkin muttei mitään tähän verrattuna 😮
Väsymyksen/voimattomuuden tunnetta on olevinaan vähentänyt, mutta ei paljon lohduta, kun kuitenkaan en pysty edes poistumaan kotoa ahdistuksen takia. Psykiatri määräsi nostamaan annoksen suositeltuun maksimiin (600 mg/pvä), jos parin viikon päästä edelleen tuntuu pahalta (tai kuten itse pelkään niin pahenee vielä tästäkin), lääke vaihdetaan.
Harmillista että kokemuksia moklobemidistä löytyy netistä niin vähän, vähentäisi osaltaan murehtimista kun tietäisi onko ainoa jolla toimii näin.

Käyttäjä Hipi kirjoittanut 04.03.2021 klo 09:42

Oon syöny aurorixia noin  3kk ahdistukseen. Alkuun uni oli katkonaista ja oli pahoinvointia. Nää oireet väisty noin kuukauden sisällä. Tää lääke on mulla auttanu merkittävästi ahdistuksen lieventtymiseen ja mieliala on parempi. Toki tähän on psykologikäynnit ollut yhdistettynä.