Mulla aloitettiin Aurorix 150 mg:lla noin viikko sitten lievään/keskivaikeaan masennukseen ja ahdistukseen.
Oon herkkä nainen ja kärsin helposti noista lääkkeiden sivuvaikutuksista. Tän vuoksi psykiatri halusi kattoa mulle lääkettä, joka olisi mahdollisimman hyvin siedetty. Sain sitten tämän.
Postiiviset puolet tuli mulla esiin jo viikossa: oon edelleen surullinen ja tulevaisuus vaikuttaa toivottomalta, MUTTA mua ei itketä 24/7 ja mieliala siis on jopa ihan ok.
Haittapuolet:
- kutina
- punoitus ja naama turpoaa pikkasen
- silmät ja suu kuivuu
- hengittäminen tuntuu raskaalta ja ääni särkyy (?)
- oon tosi sekava ja tekis mieli vaan pörrätä ympyrää, kun en pysty keskittymään mihinkään
Aattelin soittaa ja kysyä, että kuuluuko noi asiaan ja että noi menis ohi, jos vaan jaksaa käyttää lääkettä riittävän kauan? Olisi nimittäin kiva päästä tästä masennuksen alhosta pois ja jaksaa keskittyä elämään taas. Mulla on kokeiltu Sepram ja Cipralex, jotka sai mut haluumaan itsemurhaa jo ekan viikon aikana. Brintellixiä kokeilin kolme kuukautta, mutta se taas teki musta tiedostamattoman ja tunteettoman, joka kyllä silti säilyi toimintakykyisenä.