Moi.
Asenne muutos suhteessa mihinkä? Elämään, Musiikkiin, Itseensä, Mieleensä, Muihin ihmisiin, Luontoon, Vihaan, Rakkauteen, Jumalaan, Uskontoihin, Lääkkeisiin, Ruokaan, Seksiin, Sähköiseen mediaan, jne?
Mistä kannattaa aloittaa?
Kun ihminen on joka tapauksessa pieni rääpäle...ainakin minä olen...enkä pysty muuttamaan asennettani edes yhtä edellämainituista...kuin hyvin vajavaisesti, ja pitkässä juoksussa...kuuukausissa/vuosissa.
Jos kaikki voisi muuttaa yhdessä päivässä...niin tuskin sitä täällä foorumilla kannattaa julistaa...tai saahan sitä täälläkin...mutta se on hyvin lapsellista...nimittäin lapsi luulee että Ihminen suhteessa elämään korjaantuun muuttamalla asennetta...ainakin lapsille koulussa niin opetetaan🤗
Jos et vielä tiedä niin ihminen on miljoonan osan palapeli ja jokainen palavaikuttaa kaikkiin muihin...jos yksi palapelin osa kertoo muille "muuttukaa kaikki samaileisiksi kuin minä" niin onhan se toivoton yritys valehdella itselle😄
Mä olen nyt vähän töykeä jos ajattelee pystyvänsä muuttamaan asenteella asenteella kokonaisuuden, jota sanotaan ihmiseksi.
Toisaalta perään kuulutit "itsensä kuuntelemisen tärkeydestä"..."tunteiden ja järjen erottamisesta toisistaan"...näissä olen samaa mieltä...mutta mikä on se aika realistisesti mikä ihmiseltä menee löytääkseen tiensä itseensä...ja ymmärtääkseen mikä on järjen ja tunteen ero, ja kumpaa kannattaa kuunnella missäkin tilanteessa?
Ihminen suhteessa elämään on mahdollisuuksien kenttä niin hyvässä kuin pahassa...jompi kumpi pakkaa aina painottumaan...kielletään oma pahuus, tai hyvyys...
Tai vielä se kolmas vaihtoehto että ollaan joko hyviä tai pahoja...ja unohdetaan että ihmisyys on noiden polariteettien välillä...mieluummin ei kummassakaan päässä.
Ai että ei kannata olla pelkästään hyvä? Niin kun ei siihen ole pystynyt kuin Buddha,Jeesus,Laotze, Muhamet...tai ehkei hekään pytyneet olemaan pelkästään hyviä?
Vaikea sanoa kun Muhamet on Nuorin...elänyt 500-600-ajanlaskun alusta...länsimaisen sellaisen🤫
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: Lisäys