Otsikko on suora lainaus lempiyhtyeeni levyltä, ja se kertoo melkoisen hyvin omaa tilannettani tällä hetkellä. Yhden ihmisen taistelu elämää ja sen tuomia vaikeuksia vastaan…
Muutakaan paikkaa ei ole, joten päätin pitkään harkittuani sitten kirjoittaa edes tänne. Olen hieman päälle 3-kymppinen nainen, yksinäinen sielu, asun yksin kahden koiran ja kissani kanssa. Minulla ei olle ystäviä eikä parisuhdetta, en edes pärjää ihmisten kanssa, ahdistun vieraassa seurassa ja enimmäkseen koen vaan pahaa oloa jos joudun kohtaamaan ihan vaan vaikka kadulla ihmisiä. Työn kautta minulla on hyvänpäivän tuttuja, mutta he eivät ole sen enempää. Suurin osa ei ole sellaisia joiden kanssa voisin kuvitella ystävystyväni enempää, je nekin jotka ovat erityisen mukavia, asuvat toisella paikkakunnalla ja heillä on jo oma elämä johon minä tuskin mahdun sen enempää kuin vaan kivana kollegana.
En tiedä, jaksaisinko edes mitään syvällisempiä ystävyyssuhteita enää, en tiedä jaksanko enää panostaa sellaisen ylläpitämiseen. Olen tullut niin usein hyväksikäytetyksi kaverisuhteissa ja olen ollut vain sellainen itsestäänselvyys kaikille.
Erosin miehestäni vajaa kaksi vuotta sitten, tai siis mieheni jätti minut. Vielä tänäkään päivänä en tiedä miksi. Hän ei koskaan perustellut. Lähti vain eikä koskaan enää ottanut yhteyttä. Sairastuin tämän pitkän suhteen aikana masennukseen, nykyään tajuan että parisuhde oli varmastikin osasyyllinen siihen että sairastuin, ja sitä tulenkin suremaan koko loppuikäni että annoin toisen ihmisen kohdella minua sillä tavalla kuin miten mieheni minua kohteli. Miksi tuhlasin omaa rakkattani ihmiseen joka ei selvästikään koskaan rakastanut takaisin?
En tiedä, pystynkö koskaan enää lähteä mukaan uuteen suhteeseen, pelkään että satutan taas vaan itseni ja annan jättää itseni toisen käskytyksen alle. Tänään juuri viimeksi mietin miten hyvin tällä hetkellä menee siksi, ettei tarvitse olla kenellekään tilivelvollinen mistään. Saan päättää ihan itse omasta elämästäni ja tekemisistäni. Saan edes haaveilla asioista jotka haluan vielä joskus toteuttaa.
Viihdyn parhaiten kotona ja liikun vain koirieni kanssa. Asuu minulla yksi ”kaveri” tässä lyhyen ajomatkan päässä, vanha työkaverini, hänen kanssaan käydään aina silloin tällöin ulkoiluttamassa koiria. Muuten tunne välillä syvää yksinäisyyttä. Suljin Facebook-profiilinikin koska en saanut siitä mitään irti. Miksi pitää liuta loppujenlopuksi täysin vieraita ihmisiä kavereina, kun ei heidän kanssaan tule tehtyä mitään irl? Siellä tuli vaan paha olo kun seurasi sivusta muiden ihmisten ihania uutisia arjesta… Kuka sai uuden parisuhteen, kuka mitäkin… Miksi satutan itseäni vielä sitäkin kautta?
Asun rivitalossa, mutta tämäkin alkaa jo ahdistaa ja haluaisin vielä joskus muuttaa omakotitaloon jonnekin syrjempään. Niin ettei heti etuovelta näy suoraan naapurin pihaan. Asuin ennen kerrostalossa kaupungissa ja 1,5 vuotta sitten muutin pienemmälle paikkakunnalle tähän nykyiseen asuntoon. Kotini on aivan ihana, rakastan tätä persoonallista asuntoani, mutta muuten tämä rivarielämä on todella ahdistavaa ja haluan päästä omaan rauhaan…
Eristäydyn siis vielä lisää?
Viime aikoina olen jopa alkanut pelätä, mitä sitten kun vanhemmistanikin aika jättää? Ja jään lopullisesti yksin? Mitä sitten teen? Kehen turvaudun jos tarvitsen neuvoa?