Armoton ahdistus päällä

Armoton ahdistus päällä

Käyttäjä Misery-81 aloittanut aikaan 05.01.2013 klo 19:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Misery-81 kirjoittanut 05.01.2013 klo 19:28

Moikka kaikille

Mun terapeutti on lomalla ja palaa vasta 14.pvä töihin…
Mulla on mennyt suht pitkään hyvin, ilman sen suurempia ahdistuksia, mutta nyt on taas alkaneet. Ensin tuli ne yölliset ahdistuskohtaukset, enkä saanut nukuttua. Sitten tuli tää jatkuva tukala olo takaisin 😭

Diagnoosina mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, joka on seurausta useista syvistä traumoista ja jatkuvasta stressistä ja kriiseistä toiseen hyppäämisestä.

Nyt lääkäri määräsi mulle soittoajalla Sepramin lisäksi nukahtamisvaikeuksiin Ketipinoria 25mg 1-2 tabl.illalla. Mä kyllä sammun kuin saunalyhty, mutta mulle tulee lihakset kipeiksi tosta lääkkeestä. Onko muilla samoja kokemuksia?

Entäs onko muita, joilla sama diagnoosi, mitä lääkkeitä teillä käytössä? Selviääköhän tästä häiriöstä koskaan☹️ tää on jotain ihan karmeeta😭😭 Sepramia oon syönyt nyt jo reilu 2 vuotta putkeen 30 mg päivässä.

Mä en jaksa tätä paskaa!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 05.01.2013 klo 20:20

Hei Misery 81

Mun diagnoosi myös yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Lisana myös sosiaalisten
tilanteiden pelko. Oireet paljon samanlaisia kuin sinulla. Paitsi että mulla
nukkumisongelmia, Minulla on ketipinor 100mg käytössä iltaisin,. Nyt kun
mainitsit lihaskivuista aloin miettiin. Itsellä myös kipuja . Yölläkin joutuu välillä
nouseen ylös jä vähä venytteleen. En ole tullut ajatelleeksi että johtuisi
ketipinorista
Muina lääkkeina Lyricaa kahta vahvuutta. Myös aurorix ja propral käytössä.
Opamoxia tarvittaessa.

Käyttäjä Aijaivoi kirjoittanut 06.01.2013 klo 00:48

Moi Misery
Mulla vaihdettiin Sepram Cymbaltaan, joka auttaa paremmin silloin kun masennukseen liittyy ahdistusta. Oon syönyt mielialalääkkeitä 14 vuotta. Nyt olen hyvin hitaalla aikavälillä vähentänyt lääkityksen määrää. Sen myötä ahdistus on vähentynyt ja tunteet ovat tulleet takaisin. Se tarkoittaa, että oon välillä hyvin surullinen ja joskus itkettää, mutta nämä asiat ei tunnu nykyään läheskään niin pahalta, kuin sietämätön ahdistus. Silloin kun ahdistus oli pahimmillaan, otin silloin tällöin Diapamin. Sitähän ei saa käyttää säännöllisesti joka päivä, vain silloin tällöin. Olen kokeillut myös Antistressiteetä. En tiedä, auttaako se oikeasti, mutta ei se ainakaan tee levottomaksi, niinkuin kahvi. Riittävä uni on todella tärkeetä. Jokainen voi itsekseen myös kokeilla joitain luonnollisia juttuja, jotka auttaa ahdistukseen. Jokaisella on oma juttunsa. Toisille se on musiikki, jotkut tykkää maalaamisesta, toisia rentouttaa kutominen tai liikunta. Mulle auttaa kaikki kolme ensimmäistä ja kai se liikuntakin auttais, mutta liikkeelle lähteminen on kohdallani tosi vaikeaa.
Ahdistuksesta sanotaan, että se on kimppu tunteita, joita ei tunnista. Mutta se on usein myös lääkkeen sivuoire. Esim. Sepramin. Kannattaa jutella lääkärin kanssa lääkkeen vaihdosta ja/tai annostuksen hitaasta vähentämisestä. En usko että ahdistus on voittamaton juttu. Niitä tulee tässä maailmassa, mutta ne myöskin menee. 🙂👍

Käyttäjä Misery-81 kirjoittanut 06.01.2013 klo 13:40

Kiitti vastauksista 🙂

Mulla on ollut itseasiassa pitkään sellanen olo, ettei toi Sepram oo mun juttu. Mä oon paisunut kuin pullataikina, enkä tunne mitään. Lääkärin mielestä Sepram on hyvä ahdistuneisuuden hoidossa eikä haluaisi vaihtaa sitä.

Mulla huomenna lääkäri ja otan puheeksi tämän, sillä joko mulle kokeillaan jotain muuta tai sitten mä lopetan lääkkeet kokonaan.

Mulla on raskas elämäntilanne meneillään, mutta terapia myöskin ja siitä mä saan parhaiten apua.

Pitää kysyä tosta Cymbaltasta ja Lyricasta huomenna. Ketipinoria en enää ota. Ihan kauheeta kamaa ainakin mulle ☹️

Käyttäjä propeli kirjoittanut 07.01.2013 klo 06:13

Hei.Lyrica aika vahva lääke, minulle ainakin aiheutti huimausta en sitten tiedä olisiko se pitänyt ottaa illalla ennen nukkumaanmenoa.Kipuihin se lääke ainakin toimi omalla kohdallani.Lopetin lääkkeen enkä ole syönyt sitä enään😉😉

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 07.01.2013 klo 11:42

Hei

Minä otan lyricaa 150mg aamulla ja 75 illalla. En ole huomannut sivuvaikutuksia.
Paino on kyllä noussut en tiedä johtuuko lääkkeistä. Tuo siinä mielessä
Hyvä lääke auttaa kipuunkin. Mulla leukamurtuma .Joutuisin kaikesta huolimatta
jotain hermosärkyyn syömään.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 07.02.2013 klo 20:25

Voi kun olisi edes yksi postiivinen asia elämässä. Olen umpikujassa josta ei
ulospääsyä. Ajatukset myllertää päässä yhtenä sekasotkuna. Itkettää ja
ahdistaa. Voimat alkaa olla vähissä. Huomenna pitäisi töihin. Pelottaa
miten selviän .Pelottaa mennä nukkumaan. Pelottaa kaikki. Joskus
tuntuu että olen vain riesa ihmisille. Parempi kun kuolisi pois. Elämässä
ei mitään tarkoitusta.