APUA VELKAKIERTEESEEN

APUA VELKAKIERTEESEEN

Käyttäjä LilyMay aloittanut aikaan 26.05.2011 klo 13:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä LilyMay kirjoittanut 26.05.2011 klo 13:39

velkaa niin että oksettaa

Olen onnistunut sotkemaan raha-asiani todella todella pahasti. Luulenpa että olen jotenkin tylsyyksissäni kuluttanut aikaa turhaan shoppailuun
Siis, eihän kukaan täysjärkinen käyttäyhy näin Älkää pliis haukkuko, olen herännyt, tajuan tehneeni tyhmästi, toivon oppineeni virheistä. Mutta auttakaa. En todellakaan voi puhua miehelleni, en ikinä.
Stressaan rahasta jatkuvasti. Se on ongelma.
Olen työssä, mutta pari vuotta kotona verotti tuloja. Tuli sitten osteltua H&M, Ellos ym tileille joita lyhentelen muutaman kympin/kk. Noh, viime kesänä taloudellinen tilanne hetkellisesti romahti ja jouduin ottamaan pikavipin. Sitten otin toisen ja kierre oli valmis. Nyt on useita vippejä perinnässä. Onhan heidänkanssa saatu sovittua maksusuunnitelmia. Mutta nyt palkastani menee noin 500e/kk näiden velkojen maksamiseen. (
Harkitsin yhden ison lainan ottamista, mutta tekee pahaa edes ajatella enää mitään lisä velkaa. Jos sinnittelen tässä vielä noin 4 kk, saan pahimmat velat maksettua. Tuntuu vaan aivan järkyttävälle. Oksettaa, tekee pahaa. HÄVETTÄÄ. Miten helkutissa tilanne meni tähän?! On ollut elämässä jos jonkinlaista ongelmaa, sain masennus diagnoosin ja alan ymmärtää että olen kai tukahduttanut pahaa oloa ja yksinäisyyttä shoppailuun ja elänyt yli varojen kun en ole kehdannut olla rahatta. Rahattomana ja velattomana olisi kuitenkin paljon parempi kun hukkua velkoihin nyt, palkasta ei jää juuri mitään käteen :,(
Pelottaa että joku kk en saakaan perintään velkaani maksettua ja he laittavat asian eteenpäin ja saan maksuhäiriömerkinnän.
Tiedän olleeni helvatin tyhmä, opikseni olen ottanut ja ei auta nyt kun maksaa.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 26.05.2011 klo 15:40

Heippa
Joo ei kukaan sinua hauku eikä moiti meille jokaiselle ihmisille sattuu ja tulee
tehtyä virheitä eikä nuo sinun asiat nyt niin isoja ole.
En usko että sinun velka summat on niin isoja ???
Mutta esim pankista voi tosijaan lainata maksaa kaikki pikku lainat pois ja sopii
pankissa lainan lyhennyksistä itse sopivaksi summaksi.
Kannattaa tarvitaessa käydä kunnan / kaupungin velkaneuvojalla.
Mutta mielestäni tärkein asia on että pystyisit puolisosi kanssa puhumaan kaikista
asioista ja jos et pysty puhumaan niin kirjoita kirje ja siihen asia mistä
haluat puhua ja mikä asia painaa mieltä.
Kyllä kaikki asiat hoituu ja järjestyy nyt vaan nohevasti tartut asioihin.
Minä toivon sinulle kaikkea hyvää ja menestystä elämään ja nauttikaa elämästä.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 28.05.2011 klo 08:49

Jos asia on 4 kk sinnittelyllä ohi, niin se on sitten siinä. Laita se viimeinen maksupäivä kalenteriin ja nuukailet sen ajan. Yritä tehdä rahan säästämisestä taidetta, 4 kk pärjää todella vähällä kun vaan jaksaa sinnitellä. Masentuneena se on vaikeampaa. Ja kerro lääkärille tuosta shoppailusta kun hoidatat masennustasi, sieltäkin saa apua asiaan.

Käyttäjä hots kirjoittanut 15.06.2011 klo 18:57

Hei LilyMay!
Oletko miettinyt sosiaalista luototusta??
😐