Hei
Löysin tämän keskustelupalstan ja päätin nyt sitten kokeilla saisinko täältä jotain apua/uusia näkökulmia ongelmaani. Olen 29-vuotias nainen ja ollut masentunut varmaan jo vuosia, mutta itselleni sen olen myötänyt nyt vuoden ajan. Elämäni on periaatteessa ihan kunnossa, mutta suurin murheeni on ettei minulla ole yhtään oikeaa ystävää mieheni lisäksi. Muutamia ystäviä minulla on ollut. Niissä suhteissa minä olen aina ollut se kuuntelija osapuoli. Nyt kun masennuin, en enää jaksanut olla muiden tukena. Kaipasin itse tukea, mutta kuinka ollakaan nyt huomasin, että nekin vähäiset ”ystävät” ovat kaikonneet… Tiedän, että en ole pitänyt yhteyksiä oikein yllä, koska olen ollut alakuloinen ja käpertynyt itseeni… mutta eikö juuri silloin ystävät pidä huolta toisistaan?Itken päivittäin yksinäisyyttäni. Olen yrittänyt hakea apua masennukseeni: käynyt kriisikeskusteluissa, syön lääkkeitä, on käyty pariterapiassa, yritän patistella itseäni liikkumaan jne… mutta eihän mikään noista poista yksinäisyyttäni.
Pahinta on, että nyt kun olen myöntänyt olevani masentunut olen myös huomannut ettei ketään tukea ole lähellä (mieskin alkaa jo väsyä tähän tilanteeseen) En kerta kaikkiaan enää tiedä mitä teen ja miten jaksan eteen päin…
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.