Alkoholi ongelma + pettäminen+ yliampuva mustasukkaisuus!! APUA!

Alkoholi ongelma + pettäminen+ yliampuva mustasukkaisuus!! APUA!

Käyttäjä dezing aloittanut aikaan 18.09.2010 klo 08:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä dezing kirjoittanut 18.09.2010 klo 08:04

Mulla on tosiaan ollut elämässäni lievää alkoholistisuutta ja alkoholin alaisena saatoin pettääkin kumppania ja tehdä vaikka mitä tyhmää. Ehkä join ahdistukseeni suurimman osan, mutta joka kerta se meni siihen etten pystynyt kontroloimaan itseäni. Kaikesta huolimatta miesystäväni on pysynyt rinnallani. Mutta kärsin myös yliampuvasta mustasukkaisuudesta, voin saada paniikin kun hän edes moikkaa toista naista. Onko kellään ollut samanlaista? Miten pääsisin tästä oireiluista? Järkevästi kun ajattelen niin en nää syytä miksi hän ei voisi tervehtiä ja ehkä vaihtaa pari sanaa toisenki sukupuoli edustajan kanssa, mutta kun se hetki tulee niin sekoan. Tekis mieli tarttua pulloon! Mutta olen lääkityksen voimin nyt raitistumassa.

Baareilun takia mulla ei varmaan muuta ystäviä olekaan kun nämä baarihiiret enkä niitä ystäviksi voi edes kutsua, ikinä nää selvinpäin heitä. Ja muutenkin yritän siitä piiristä irrottautua ja saada tosiystäviä ihan tämän raittiin elämänki vuoksi jotka ei pidä joka viikonloppu baareissa notkumisesta. Tosin nämä ”baarikaverit” onkin kaikonneet kun huomaa etten minä rellestäkkään joka viikonloppu baareissa, että se niistäkin ”ystävistä”.

Mikä oikeasti avuksi tähän mustasukkasuuteen?? Tiedostan, että itselläni ei ole itsetuntoa, itsevarmuutta ollenkaan. Ei sitten pisaraakaan eikä se ole millään edes noussut pohjalukemista vaikka mitä olisi tehnyt 😑❓ Olen ehkä sitten lievä kontrolli friikkikin. Joka tapauksessa minulla on todella pahaolla enkä pysty muuttumaan miten haluisinkaan tämän mustasukkasuuden takia. Olen jopa aloittanut uuden elämän raittiina ihmisenä……

😭

Käyttäjä dezing kirjoittanut 23.09.2010 klo 07:25

eikö kellään ole kyseiseen aiheeseen mitään lisättävää? Missä kohtalontoverit? Auttakaa nyt minua ja kertokaa edes jotain millä pääsen asian yli / voisin alkaa hoitamaan tätä asiaa .... tunnetilani on toivoton😭

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 23.09.2010 klo 10:42

Hei,

Tuolla parisuhde, perhe-puolen keskusteluissa on muutamia ketjuja mustasukkaisuudesta. Kuten totesitkin, se lähtee omasta itsestäsi. Ja itsetuntemus onkin niin vaikeaa - mistä arvelet huonon itsetuntosi kumpuavan? Se asia pitäisi yrittää hoitaa kuntoon. Tunnut kaipaavan myös muiden ihailua ja tunnetta olevasi haluttu.

Itsehillintä ja itsekasvatus ovat ne keinoit, joita noissa ketjuissa käytiin lävitse. Vahvistamalla sistäsi uskallat olla suhteessa ja luottaa toiseen. Onko niin ettet luota häneen, koska sinuunkaan ei voi luottaa? Miten voisit toimia niin, että itse olet luottamusken arovinen?

Miesystäväsi täytyy todella välittää sinusta koska huolimatta sekoiluistasi ja mustasukkaisuudestasi on yhä kanssasi. Arvosta sitä ja sulje suusi mustasukkaisuusvimman yrittäessä pursuta esiin. Vahtimalla et voi ketään luonasi pitää, ainoastaan karkottaa. Voit vain luottaa. Helvetillistä sen opettelu on, mutta yritä.🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 23.09.2010 klo 10:55

Heippa
No minä yritän sinua auttaa vaikka en ole kohtalon toveri mut kyllä tiedän kyseiset
asiat / ongelmat.
Olen sinun puolesta tosi onnellinen että olet viinasta pääsemässä eroon sillä ei ole typerämpää
kuin juominen.
En tiedä missä paikkakunnalla asut mut sielläkin on vertaisryhmiä ja AA ryhmiä
Soita kunnan / kaupungin vaihteeseen niin ne kyllä neuvovat sinua.
Se on tärkeätä että et ole ryyppyporukan kanssa missään tekemisessä muuten helposti
retkahtaa juomaan uudestaan.
Onko sinulla yhtään ystävää / kaveria joka on raitis???
Yritä irrottautua mustasukkaisuudesta sitäkin voi itse pohtia ja miettiä ja yrittää parantaa
Mut onneksi et ole sairaan mustasukkainen ( jos oikeen ymmärsin kirjoituksen )
Mut yrittäkää puolison kanssa ekaksi jutella asiasta se jo yleensä helpottaa asiaa
sit on ammattiapua käytettävänä.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä dezing kirjoittanut 06.10.2010 klo 20:25

Kiitoksia vastauksistanne!

En tosiaan tiedä, mistä arvottomuuden tunne, huonoitsetunto, itsehillintä on peräisin. Ehkä siitä että olen saanut aina kuulla olevani huono, mitätön, riittämätön yms. Olen mieltänyt sen asian ja se vaivaa mua joka hetki, en tosiaan osaa ottaa kehujakaan vastaan ja ehkä en voi luottaa toiseen koska en luota itseenikään... Yritän pikkuhiljaa parantua tästä ja tosiaan sulkea suuni. Pelkään myös vanhenemista tosi paljon, kärsin ikäkriisistä ja pelkään kaikkea... ☹️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 07.10.2010 klo 16:08

Heippa
Älä aliarvioi itseäsi vaan kulje vaan pää pystyssä niin minä aina teen.
Äläkä myöskään tunne huonoa itsetuntoa asioita kannattaa ajatella positiivisesti
sillä se auttaa kyllä elämää ( vaikka välillä on vaikea ajatella positiivisesti )
Joo en minäkään tykkää vanhenemisesta minä olisin ikuinen kaksikymppinen
mut ei mahda mitään niin vaan joka päivä vanhetaan sellaista se elämä on
mut nautitaan jokaisesta päivästä sillä kyllä elämä on upeeta.
Mitäs muuta sinä pelkäät???
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä dezing kirjoittanut 08.10.2010 klo 09:04

moi kiva kun olet stemppimässä mua täällä volvomies 🌻🙂🌻 Mä pelkään kuolemaa tosi paljon kanssa. Oon aika epävakaa ihminen ja ajatukset heittelee puolelta toiselle. Kun vaan oppisi elämään itsensä kanssa ja rakastamaan itseään.

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 08.10.2010 klo 10:14

Hei,

Olisiko sinulla varaa käydä terapeutin luona juttelemassa näistä - korvaa vaikka yksi baari-ilta terapia-istunnolla kahdessa viikossa/kuukaudessa. Pikku hiljaa voisit alkaa availla omia solmujasi - tai sitten kirjoittaa täällä tukihenkilölle. Yksin niitä on kovin vaikea avata ja hahmottaa.

Uskotko voimalauseisiin? Vaikealla hetkellä hoe "hän rakastaa minua" tai taio eteesi näkymä teistä tekemässä jotain kivaa - käänne mielesi pois mustasukkaisuusajatuksesta.🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 08.10.2010 klo 11:16

Heippa
Joo kuolemaakaan on turha pelätä se tulee sitten kun tulee mut ei sitä kannata
edes ajatella.
Kuinka vanha sinä olet???
kysyn monesti iän niin osaan suunnilleen ajatella ajatusmaailman.
Minä itse olen 44 vuotta ja olen nähnyt tässä elämässä vaikka minkälaista
vaikeutta mut siitä vaan olen noussau ja olen nauttinut jokaisesta päivästä sillä
tämä elämä on todella upeeta.
Onkos sinulla ystäviä / kavereita???
Mitäs harrastuksia sinulla on??
Kyllä se siitä elämä lähtee rullaamaan etsitään elämästä valoisia puolia.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä Mepa kirjoittanut 19.10.2010 klo 13:46

Hei,

Minulla on samankaltaisia ongelmia. Olen miettinyt mustasukkaisuutta ja päätelmäni on että minulla on 1. ikäkriisi (olen 4 vuotta vanhempi kuin miesystäväni) 2. huono itsetunto ja 3. ennenkaikkea epäilen häntä sen vuoksi etten luota itseenikään. Tosin hän on kahdesti jäänyt kiinni epärehellisyydestä. Tällä hetkellä kykenen hallitsemaan "mustiskohtauksia" kun ajattelen sen johtuvan suurelta osin omasta päästäni ja pakotan itseni miettimään, miksi käyttädyn niin. Kun asiaa järjellä ajattelee, niin useimmiten totean ajatusteni olleen melkoisen sekopäisiä. mietin asiat niinpäin etten voi ketään väkisin pitää ja yritän nauttia siitä mitä tällä hetkellä on. Ehkä se suurin pelko on hylätyksi tuleminen. Kuitenkin ystäväni rakastaa minua ja on kestänyt masennukseni ym. paskat. Toivotan sinulle jaksamista, tiedän miten rankkaa on olla mustasukkainen. Turhaa energian tuhlaamista.