alkoholi ja itsetunto

alkoholi ja itsetunto

Käyttäjä vNDr aloittanut aikaan 19.08.2008 klo 20:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä vNDr kirjoittanut 19.08.2008 klo 20:50

Olen 28-vuotias opiskelijatyttö, ja mun elämääni häiritsee se että aina joka
paikassa pitäisi käyttää alkoholia.Itse olen kärsinyt masennuksesta, ja se vaivaa
aina ajoittain, ja tiedän ettei alkoholi ole sille hyväksi. Ja krapulassa elämä tuntuu
monesti tosi turhalta, ja mielessä pyörii synkkä ajatuksia.

Haluaisin olla juomatta, mutta en halua erakoitua. Tykkään kuitenkin olla ihmisten
kanssa. En uskalla olla selvinpäinkään kännisten kanssa, On sellainen tunne kuin
olisin alasti muiden ollessa täysissä pukeissa. Selvinpäin mulla ei oo yhtään kivaa, ei
huvita kännisten jutut enkä jaksa esittää ja teeskennellä että huvittaisi.
Myrtsinäkään ja tylsänä en halua istua. (selvennyksenä vielä sen verran, että
alkoholi ei ole minulle mikään ongelma/riippuvuus, vaan ennemminkin ongelma on
se, että ”joutuu” juomaan)

Kaiken syy on kai huono itsetunto.. selvinpäin tarkkailen itseäni niin paljon, ja se
korostuu kun muut on rentoutuneena hiprakassa. Huono itsetunto mua vaivaa kai
enimmäkseen myös muussa elämässä. tunne etten oo tarpeeksi ja tarpeeksi hyvä.
Pelkään koko ajan virheitäni, ja jään miettimään mokiani pitkiksi aikaa, ja tulevia
epävarmoja uusia tilanteita mietin ja murehdin jo paljon etukäteen, mietin
mahdollisia yksityiskohtia mitä vois mahdollisesti tapahtua, ja miten mun pitäis
niissä menetellä. Liika asioitten häpeäminen, ja niitä vain itsekseni pohtiminen
aiheuttaa sitä masennustakin…
Ulospäin huono itsetunto ei kyllä näy. Käyttäydyn suht reippaasti ja olen iloinen ja
sosiaalinen yms. Tiedän myös mikä voima omilla ajatuksilla on. yritän psyykata
itseäni , ja keskittyä arvostamaan itseäni. Mutta en voi kenellekkään sanoa että
jännittää ja huolestuttaa ja masentaa. en halua ”ruikuttaa tai kerjätä sääliä”, ja
toisaalta, paljastaa omaa heikkouttani.