Hei. olen hieman vajaa 40 v nainen. Työssä käyvä, lapsellinen, harrastuksia, kavereita ja parisuhde on.
Kaiken pitäis periaatteessa olla hyvin, mutta ongelmaksi on osoittautunut miesystävä ja alkoholin käyttö ja miesystävän mukana tulleen sosiaalisen piirin alkoholin käyttö ja se, että olen itse lähtenyt mukaan alkohjolin käyttöön koko ajan enenemässä määrin. Alkoholin käyttö kuuluu joko toiseen viikonloppuun kun minulla ei ole lasta hoidettavana. Muina päivinä en enään nykyää ota, mutta silloin kun otan, menee sitä todella paljon. Pe ja la molempina iltoina /päivinä ja runsaasti. Ja sehän tietää rahan menos sekä terveydenhaittoja. Asia on minu itseäni alkanut nyt jo ahdistamaan. Tiedän ettei tällainen toiminta ole tervettä eikä hyväksi minulle, mutta kun se tietty sosiaalinen piiri on tämmöinen ja etetnkin kun miesystäväni kuuluu tuohon osos piiriin niin minulla ei ole voimia irtaantua tuosta porukasta ja viettää vk loput liikkuen ja harrastean kuten teen 2 muuta viikonloppua kuussa ja arki-illat. Tiedostan, että olen tullut riippuvaiseksi jossakin määrin näistä ”märistä” viikonlopuista ja ahdistuksen takia ne myös hävettävät minua. Asiat eivät edes aina ole olleet näin..
Miten voin saada itsestäni irti ja revittyä itseni irti tuosta, mikä sotii arvomaailmaani vastaan?