Ainut keino päästä pois syömishäiriön pauloista
Olen jo 40v nainen ja koko elämäni ajan olen sairastanut bulimiaa. Päivä toisensa jälkeen, viikko toisensa jälkeen ja vuosi toisensa jälkeen löydän itseni ahmimasta sekä oksentamasta jälleen kerran. Joka kerta lupaan itselleni, että tämä oli viimeinen kerta. Aina vain olen samalla paikalla lupaamissa itselleni katteettomia lupauksia.
Olen kuullut sata kertaa siitä, että laihduttaminen pitäisi jättää pois kokonaan. Ei ole hyvä punnitta itseään lainkaan (Ja minä punnitsen itseni vähintään kolmesti päivän aikana). Samoin tiedän, ett kaloreiden laskeminen, ruokien punnitseminen ovat niitä vihoviimeisiä juttuja syömishäiriöisillä. Tai liikunta, milloin se menee överiksi sekin, kun on vain pakko kuluttaa vähintään sen verrran kun syö ruokaa ja saa siitä energiaa.
Aina olen ajatellut, että olen erilainen ihminen. Pystyn laihduttamaan ja paranemaan saman aikaisesti. Että kaikki muuttuu, vaikka pidän tiukasti kiinni tavoistani.
Nyt olen siinä pisteessä, että mun on pakko tehdä muutoksia. En halua eläkeikäisenä kurottaa kohti wc-pöntän pohjia oksentaen mahani niin tyhjäksi kuin voi. Tiedän, että en parane vanhoilla konsteilla. Maanantaina tein päätöksen, syömishäiriötä ruokkivat tavat pois. Tämä on niin vaikeaa, helppoa tämä ei ole. Mutta ensimmäisen kerran tuntuu, että tästä voi tulla jotain. Mutta siihen menee aikaa ja repsahduksia tulee. Mutta pakko yrittää. Olen ikäni sairastanut, haluan olla terve joskus.