…aika kuluu…

...aika kuluu...

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 19.07.2021 klo 09:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 19.07.2021 klo 09:36

…kulutan aikaani, mutta se kuluu kovin hitaasti, koska ei ole tekemistä kovin paljoa…

Käyttäjä kirjoittanut 19.07.2021 klo 10:32

On vähän sellainen olo etten pääse mihinkään työhön, vaikka kuinka hakisin työtä, koska en voisi muuttaa muulle paikkakunnalle työpaikan perässä, eikä minulla ole omaa autoa. 😂😴

Käyttäjä kirjoittanut 19.07.2021 klo 16:21

Kävin ostoksilla ja rahat menivät, mutta muutaman päivän päästä saan lisää rahaa.

Käyttäjä kirjoittanut 20.07.2021 klo 06:45

 

Entä jos käännät ajatusten suunnan niin että olo muuttuu plussan puolelle? "pääsen työhön"... "jaksan hakea"  .... "olen tarpeeksi hyvä" .... " ...onneksi täällä lähimaillakin on töitä ..."

Tuo kyllä voi kuulostaa mielen manipuloinnilta, joka ei koskaan ole hyvä asia, manipulointi. Pitäis vaan jotenkin olla realistinen haaveissaankin. Realistisesti jos ajattelee jo etukäteen, eli kasvattaa omia vahvuuksia, vaikka vaan jotakin vahvuutta, on lähtöasetelma parempi tai varmempi. Maailma ympärillä on aika kompleksisen monimutkainen, ei aina arvaa mitä missäkin työhaastattelussa odotetaan. Kun itelle tekee selväksi, tutustuu omiin vahvuuksiin ja niiden suuntaan lähtee itselle työtä hakemaan, voi työnsaannin ovi aueta. Onnea sinulle Pikemiten  ja kiva kun palasit tällä nimimerkillä kirjottamaan tänne. Se on hyvä!

 

Käyttäjä kirjoittanut 20.07.2021 klo 13:03

Menen perjantaina työpaikkahaastatteluun kierrätyskeskukseen verkkokauppaan, työaika olisi 32,5 h/vko. mutta en tiedä palkasta. Se olisi kuitenkin työpaikka, joten kyllä siitä jotain palkkaakin saisi, ei ehkä ihan kovin hyvää.

Mielummin menisin Alkoon työhön, mutta he eivät ole soittaneet työpaikka haastattelusta vielä, joten en tiedä voisinko päästä sinne työhön.

Käyttäjä kirjoittanut 23.07.2021 klo 18:20

Alkossa joutuu hallitsemaan paljon tietoa eri viineistä eri väkevistä eri oluista. Arvaa minkä volttinen vodka on paras haavan puhdistaja?

Käyttäjä kirjoittanut 24.07.2021 klo 11:39

keskustelua kirjoitti:
Alkossa joutuu hallitsemaan paljon tietoa eri viineistä eri väkevistä eri oluista. Arvaa minkä volttinen vodka on paras haavan puhdistaja?

En tiedä.

Eivät luvanneet palkkaa minulle työstä kierrätyskeskuksessa, mutta töitä saisin tehdä.

Käyttäjä kirjoittanut 24.07.2021 klo 14:55

Niin siinä saisi vaan tankattua sosiaalista vuorovaikutusta?

Jos se mitään varsinaista palkkaa on?

Tämä.nykyelämä on vahvojen ehdoilla elämää. Me erityiset aikuiset joudutaan antamaan niille joilla jo on. Elämä riisuu minultakin nyt turhuuksia, jos sijalle saiskin jnkn aidon ihmisen joka sattuu sinne töihin, jos menet kokeilemaan. Joko olit siinä työkokeilussa? Koita jos on mahdollista neuvotella sulle itselle sopiva määrä kokeiluaikaa, kysy ensin onnistuisko? Sillä tavalla tavallasi valmistat itselle ikkunaa auki että jaksat siellä hengittää. V o i m i a.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.07.2021 klo 15:42

Pikemiten, miten voi olla niin, ettei palkkaa ollenkaan kierrätyskeskuksessa töistä, vaikka tekisit melkein täyttä työviikkoa?

Käyttäjä kirjoittanut 24.07.2021 klo 17:24

Pikemiten,

Jos sinut otetaan sinne työhön, pitää olla tai saada selkeä työsopimus jossa määritellään työn alkuaika ja kuinka monta tuntia per pvä ja työajat monesta moneen.

Olitko ymmärtänyt oikein? Tuo tuntimäärä jonka mainihit on liian suuri? Kenen saisit tueksesi sinne työsopparia tekemään?

Käyttäjä kirjoittanut 24.07.2021 klo 18:22

Purjevene kirjoitti:
Pikemiten, miten voi olla niin, ettei palkkaa ollenkaan kierrätyskeskuksessa töistä, vaikka tekisit melkein täyttä työviikkoa?

Purjevene. Se johtuu sairaudesta, jota ilmenee työympäristössä, ja siitä että olen ollut psyykkisesti sairas jo vuosia. En osaa pitää puoliani.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.07.2021 klo 19:06

Pikemiten, keskustelua toi esiin tärkeän asian: kirjallisen työsopparin tekeminen tosiaan on hyvin tärkeää ennen minkäänlaisen työn aloittamista. Minustakin kertomasi tuntimäärä kuulostaa valtavan suurelta. En olisi kyennyt noin isoon määrään silloinkaan, kun olin vain osakuntoutustuella. Tein silloin 18 tuntia viikossa, ja sekin tuntui melkein mahdottomalta jaksaa

Myös jotain palkkaa pitäisi työstä saada siltä osin kuin osatyökykyisenä pystyy tekemään. Silloin ei voi saada välttämättä samaa palkkaa kuin täysin työkykyinen, jos pystyy vähemmän tekemään, mutta jos jotakin työtehtäviä pystyt tekemään siellä, pitäisi niistä töistä saada myös palkkaa.

Se ettei osaa pitää puoliaan, on minullekin tuttua. Samaa ongelmaa on. Olen yrittänyt opetella. Vaikeaa se on. Hienoa kuitenkin, että tiedät sen olevan vaikeaa. Voit ehkä varautua etukäteen vaikeaan tilanteeseen jotenkin.

Käyttäjä kirjoittanut 25.07.2021 klo 11:02

keskustelua kirjoitti:
Pikemiten,

Jos sinut otetaan sinne työhön, pitää olla tai saada selkeä työsopimus jossa määritellään työn alkuaika ja kuinka monta tuntia per pvä ja työajat monesta moneen.

Olitko ymmärtänyt oikein? Tuo tuntimäärä jonka mainihit on liian suuri? Kenen saisit tueksesi sinne työsopparia tekemään?

En tiedä kuka auttaisi työsopimuksen tekemisessä, ei minulla ole vielä työsopimusta.

Käyttäjä kirjoittanut 25.07.2021 klo 11:06

Purjevene kirjoitti:
Pikemiten, keskustelua toi esiin tärkeän asian: kirjallisen työsopparin tekeminen tosiaan on hyvin tärkeää ennen minkäänlaisen työn aloittamista. Minustakin kertomasi tuntimäärä kuulostaa valtavan suurelta. En olisi kyennyt noin isoon määrään silloinkaan, kun olin vain osakuntoutustuella. Tein silloin 18 tuntia viikossa, ja sekin tuntui melkein mahdottomalta jaksaa

Myös jotain palkkaa pitäisi työstä saada siltä osin kuin osatyökykyisenä pystyy tekemään. Silloin ei voi saada välttämättä samaa palkkaa kuin täysin työkykyinen, jos pystyy vähemmän tekemään, mutta jos jotakin työtehtäviä pystyt tekemään siellä, pitäisi niistä töistä saada myös palkkaa.

Se ettei osaa pitää puoliaan, on minullekin tuttua. Samaa ongelmaa on. Olen yrittänyt opetella. Vaikeaa se on. Hienoa kuitenkin, että tiedät sen olevan vaikeaa. Voit ehkä varautua etukäteen vaikeaan tilanteeseen jotenkin.

Kiitos purjevene, mutta ei minulla ole työsopimusta, enkä silloin tiedä saanko palkkaa työstäni, mutta työkokeilusta ei kuulemani mukaan makseta palkkaa.

Käyttäjä kirjoittanut 25.08.2021 klo 19:42

Viime aikoina olen kokenut kaaoksen joka alkaa pikkuhiljaa mennä ohitseni! Olen huomannut kuinka pikkuasioista tulee isoja, ja isoista asioista (kuten rakkaus) tulee pikkuasioita tässä maailmassa!  😁💔💋

Käyttäjä kirjoittanut 26.08.2021 klo 10:54

Harmittavaa mutta totta!