--kamikaze-- kirjoitti 15.9.2011 20:11
Eli mun miehellä on alkanut tulemaan, pahoja kohtauksia aina jos meidän välissä on jotain pientäkin negatiivista tai jos jos tulee joku hämmentävä tilanne tai jos tulee joku tilanne mikä vois johtaa riitaan.
Kohtauksen aikana vasen käsi tärisee, mun mies hengittää tosi nopeaa, käy oksentamassa ja välillä on myös pyörtynyt (johtuu varmaan hegittämisestä). Ajatuksen kulku myös "lakkaa" osittain.
Lääkäriin hän ei halua mennä, eikä psykologille yms.
Kysymykset oiskin, että tietääkö kukaan mitään hyvää luonnonlääkettää näihin kohtauksiin? Onko nämä ahdistus- vai paniikkikohtuaksia? Ja kohtauksen aikana onko ideoita miten saada rakkaani rauhoittumaan?
Kiitos kaikille hyvin paljon neuvoista ja vinkeistä! Arvostetaan niitä tosi paljon 🙂
Vaikuttaa paniikki/ahdistus kohtaukselta. Ei vain jaksa. Juurikin riita, uusi tilanne, tai uhka, voi laukaista kohtauksen. Ei silloin ajatus pelaa, vaikka olen kyllä paniikkikohtauksen saatuani ollut tilanteessa useamminkin, että vastapuoli ei näe. Minulla ei tule juurikaan tuota vapinaa, en ole vielä pyörtynyt, oksettanut on, mutta en ole oksentanut. Tuo nopeasti hengittäminen voi olla hyperventilaatio,
jolloin ei ihme, että taju menee.
Lääkäriin ehdottomasti! Nuo on jo paljon pahempia noi oireet, kun itselläni ja minulla on ahdistuslääkitys. Ei niitä tarvitse syödä jatkuvasti, vaan tarvittaessa, mutta lääkäri tietää kyllä nää ja sieltä saa parhaimman avun. 🙂👍
Luonnonlääkettä? Lenkille metsään (yksin)? Paniikkikohtauksilta vaikuttaa, mutta se raja ei ole suuri. Paniikki tai ahdistus tai millon yksi ja milloin toinen. Luulen, että hän tietää itse parhaiten miten olla. Liika häärääminen ympärillä voi pahentaa kohtausta. Hän ehkä haluaa vetäytyä omiin oloihinsa, kunnes kohtaus menee ohi. Rauha on parasta.
Toivottavasti saat puhuttua miehesi lääkäriin. Sieltä hän saa avun. On se kumma peikko se lääkäri joillekin.😉
Tsemppiä! 🙂🌻