Ahdistus ja töissä oleminen!!!
Mä oon sairastanut ahdistusta jo pari vuotta.
Vuosi sitten psykiatrinen sairaanhoitaja sanoi että mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Kävin vähintään kerran kuussa juttelemassa psyk.sairaanhoitajan kanssa, sitä jatkui melkein vuoden päivät. Muutama kuukausi sitten lopetin siellä käymisen, koska sain ahdistuksen hallintaan ja se alkoi katoamaan mun elämästä.
Nyt kuitenkin oon ollut tosi ahdistunut jonkun reilun kuukauden ja ahdistus vain pahenee kokoajan. Käyn töissä ja oon asiakaspalvelussa. Työ on mukavaa ja tykkään siitä, asiakkaat ovat mukavia ja palkka on hyvä, kaikenlisäksi olen oman alan töissä (joka on melko harvinaista, koska alaltani on vaikea saada töitä). Nyt ahdistus on kuitenkin kasvanut niin suureksi, että yksin ollessani töissä olen itkenyt ja saanut paniikkikohtauksia. Tänään aloin melkein itkemään asiakkaiden nähden. Saan paniikkokohtauksia iltaisin, koska ahdistun tulevasta työpäivästä. En pysty nukkumaan, vaan heräilen öisin kun ahdistaa niin paljon. Oksettaa, vatsaa vääntää, kurkkua kuristaa… En jaksa kaikkia oireita tähän kirjoittaa, mutta jos joku haluaa tietää niin kyllä mä sitten ne luettelen 🙂 kaikkia kun ne ei välttämättä kiinnosta, niin en siksi tähän aloitusviestiin niitä kirjoita. Noi paniikkikohtaukset on kuitenkin pahimmat oireet, ja ne on tosi voimakkaita. Mulla viiden/kuuden vuoden ajan ollut kohtauksia, eikä ne ikinä ole ollut noin pahoja.
Miten muut ahdistuksen kanssa elävät ovat pärjänneet töissä? Haluaisin hakea saikkua, mutta pelottaa ettei lääkäri ota mun ahdistusta tosissaan, vaan ajattelee että oon vaan laiska… Ja jos saan saikkua ahdistuksen takia, tuleeko siitä joku näkyvä merkintä, joka sitten tulevaisuudessa saattaa haitata töihin pääsyä? Kauheesti olis kysyttävää, mutta pää lyö nyt ihan tyhjää… Huomenna olis aamusta lääkäri, varmaan päivittelen tänne miten meni 🙂
Jos jollain on ihan sama mitä kokemusta ahdistuksen kanssa elämisestä, niin kerro ihmeessä. Mä luulin jo voittaneeni tän, mutta takasin tuli… Eikai tästä vaivasta ikinä eroon pääse… En vain haluaisi syrjäytyä tän takia, tai joutua lääkitykselle (oon kieltäytynyt siitä joka kerta ja pärjännyt hyvin tähän asti).