Ahdistus ja itsetuhoisuus
Tuntuu, että johonkin on kirjoitettava, josko olo helpottuisi edes vähän. Ahdistaa niin järjettömästi, etten enää oikein tiedä mitä tekisi. En ole mitään apua hakenut, kun en oikein tiedä mitä sanoisin. En usko, että mistään on juuri apua, ainakaan niin paljon, että voisin ajatella elämän taas soljuvan eteenpäin järjellisillä raiteilla. Niin monimutkainen tilanne itseni kanssa, etten vaan pysty tai halua lähteä sitä purkamaan kenenkään kanssa, en edes täällä. Jos lähtisin niin tilanne kuulostaa niin hullulta ettei tosikaan, vaikka se ei olekaan hullua. Kai?
Viimeiset kolmetoista vuotta onkin sujunut suht mukavasti. Sitä ennen parikymppisenä oli ongelmia itseni kanssa. Lähinnä varmaan kehonkuvan ja sen kanssa minkälainen minä olen. Aivan samanlainen olo kuin nyt. Silloin sairaaloissa tuli ravattua ja oltua pitkiäkin aikoja. Mielestäni niistä ei ollut apua. Itsemurhaa yritin, yliannostuksia otin ja käsivarret ja jalat viiltelin piloille. Nyt olen taas turvautunut kolmentoista vuoden jälkeen viiltelyyn. Harmittaa tietysti, kun eikö tämän pitänyt olla nuoruuden ongelma. Toisaalta tuosta on jonkin verran apua, mutta huomaan taas, että viiltoja pitää olla paljon ja syviä, että vaikutus olisi huomattava. Masentaa tämäkin, että viimein kun arvet ovat vaalentuneet ja niiden kanssa on oppinut elämään, niin niitä tulee lisää ja tuoreita. Taas saa olla pitkähihaiset paidat ja housut päällä. Toi viiltelykin on yksi syy miksi en enää uskalla lähteä keskustelemaan minnekään. En uskalla, kun varmaan pistävät sairaalaan enkä sinne halua.
Töistä olen ajatellut irtisanoutua, kun en vaan yksinkertaisesti pysty keskittymään. Nytkin pitäisi tehdä kaikenlaista, mutta enemmänkin ajatuksissa on, että haluaisi vaan olla yksin kotona nukkumassa. Ja ahdistaa.
Ensi viikolla minulla on kyllä aika psykiatriselle sairaanhoitajalle erään toisen asian/tutkimuksen tiimoilta. Miettinyt, että pitäisikö minun mainita tästä olostani. Ainakin olen ajatellut pistää poikki tuon hoitokontaktin tai tutkimuksen. Miettinyt vain, että passitetaankohan minut sairaalaan suoraan, kun käsivarret ja jalat on järkyssä kunnossa ja tuntuu ettei mistään enää tule mitään. Sairaalaan en halua. Tuntuu että siinä menee taas elämä moneksi vuodeksi pilalle. Ehkä vaan poikkasen ton kontaktin ja menen kotiin nukkumaan. En edes tiedä mihin koirani joutuu, jos minä joudun sairaalaan.
En tiedä. Jotenkin hankalaa nähdä mitään ratkaisua. Vaikka saisi nyt jotenkin itsensä taas raiteille, niin sama tilanne ja olo on taas edessä vuosien päästä. Mitään järkeä tässä elämässä.