joku toinen kirjoitti 2.12.2015 22:1
Ahdistusta kannatta aloittaa ihan aktiivisesti työstämään. Mindfulness on hyvä tekniikka. Toinen, mihin kannattaa tutustua on mielenterveystalo ja sen omahoitoon https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/ahdistuksen_omahoito/Pages/default.aspx
Nämä tietysti vaativat omaa aktiivisuutta ja harjoittelua.
Kiitos tuosta linkistä! Tuo oli minulle ihan uusi. Mun omaharjoittelusta ei yleensä tule yhtään mitään (mindfulness). Katson noita muita. Nyt ahdistaa taas sitä rataa, että en pääse sängystä ylös. No onhan tätä jatkunut jo jonkun aikaa. Tänään heräsin vasta viiden jälkeen. Ahdistaa. Ahdistaa vaan. Tänään olisi apteekki, kauppa ja kirjasto. Ei pysty, ei halua. Ei pääse ovesta uloa. Ei pääse edes suihkuun. Ahdistaa ihan KAMALASTI. En syö kauheasti ahdistuslääkkeitä. Minusta tuntuu, että ne eivät auta. En tiedä miksi. Joskus kyllä, mutta eivät läheskään aina. Yleensä valoisuus ahdistaa. Tänään ahdistaa pimeys. Tää koputtelis jo hupaisuuden rajoja, jos ei olis niin ahdistavaa. Yöllä pystyn toimimaan. Miksiköhän. Rakastan hiljaisuutta. Ja silloin on hiljaista, ei edes rapusta kuulu ääniä, tai ulkoa.
Nyt kun mietin, niin mindfulness voi olla mielessä silloin kun en ole ahdistunut, mutta ahdistuneena kaikki kaikkoaa.
Mä haluaisin herätä huomenna normaaliin aikaan ja saada tehtyä normaaleja asioita. Taitaa olla turha toivo. Mä tunnen itseni tosi yksinäiseksi.