Ahdistunut olo ja opiskelu
Hei,
Ajattelin kirjoittaa tänne, jospa löytäisin jotain vertaistukea/kohtalotovereita.
Olen itse parikymppinen nuori nainen ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Olen kärsinyt nuoruudessa paniikkikohtauksista jotka esiintyivät yleensä sillon kun olin yksin. Olen todella tarkka kaikissa asioissa, ja omaan huonon stressinsieto kyvyn. Tällähetkellä olen työharjoittelussa mielenterveys -ja päihdetyön parissa, joka tuntuu todella ahdistavalta. Lisäksi tehtäviä kertyy kokoajan lisää. Yritän olla ajattelematta tehtäviä, että kerkeän tehdä ne myöhemminkin. Mutta tuntuu, että kaikki pitäisi saada heti pois alta. Tämä aiheuttaa ahdistavaa oloa. Lisäksi kun olen harjoittelussa eteläsuomessa aika raskaassa paikassa. Pelkään, että tulen itsekkin hulluksi niiden hullujen kanssa tämän stressin keskellä 😀 Kärsin myös pakko-oireista, esim pakko-ajatuksista. Mietin paljon omaa terveyden tilaa yms, joka saa vielä stressin entistä pahemmaksi. Onko muita samanalaisia? Tai samanalaisessa elämäntilanteessa olevia 😀 Kertokaa jotain hyviä stressinhallinta keinoja!