Ahdistunut

Ahdistunut

Käyttäjä Toivoton(ko)? aloittanut aikaan 01.03.2022 klo 07:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Toivoton(ko)? kirjoittanut 01.03.2022 klo 07:12

Tänään piti mennä töihin 1,5kk saikun jälkeen..en pystynyt. Yö meni painajaisten kans, ahdistusta, pakokauhua, ei pysty hengittää. Itse koen suurta painetta ja huolta kun en kykene. En uskalla enää mennä töihin kun pelkään etten kykene olemaan taas kuin 2-3pvää. En kestä stressiä yhtään, kiire ja sekasorto valtavia. Pelkään ettei mua enää hyväksytä koska oon ollut paljon pois. 

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 01.03.2022 klo 10:52

Moi.

Ihmisiä on jopa vuosia sairaslomalla, ja palaa töihin. Työhön palaamisen voi tehdä pikkuhiljaakin suunittelemalla hoitohahon kanssa.
Ei ole mitään järke mennä 2-3-päiväksi töihin, ja sitten taas sairaslomalle.

Mutta jos menit kuitenkin töihin ja jouduit jäämään sairaslomalle, niin sovi se seuraava paluu yritys pehmeästi porrastaen.

Käyttäjä MietteenKehä kirjoittanut 05.03.2022 klo 11:42

Hei, Itselläni työuupumuksen takia melkein 3 kk saikkua juuri takana ja kelan osasairauspäivärahalla yritän nyt paluuta töihin osa-aikaisesti. Mulla myös stressinsietokyky on ihan nollassa edelleen (!). Kokoaikaisesti en olis uskaltanut varmaan vieläkään yrittää. Ensimmäinen työpäivä saikun jälkeen oli nyt torstaina 3.3. ja nyt mua taas ahdistaa hirveesti ja on univaikeuksia jne. Ihan kaikki asiat ei olleetkaan työpaikallani niin kuin oli luvattu ja heti ne asiat stressaa mua nyt viikonloppuna ihan sietämättömästi! Soitin aamuyöllä kriisipuhelimeenkin, kun uni ei enää tullut ja samat ahdistavat asiat vaan kiersi kehää mielessä ja kasvoi koko ajan. Fyysisestikin on tosi paha olla.