Ahdistuneisuutta, masennusta, yksinäisyyttä…

Ahdistuneisuutta, masennusta, yksinäisyyttä...

Käyttäjä make992 aloittanut aikaan 27.12.2013 klo 21:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä make992 kirjoittanut 27.12.2013 klo 21:24

Olen 21v mies. Ahdistuneisuushäiriö, masennus, ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa, yksinäisyys. Tuohon voi tiivistää elämäni. Diagnoosina kesältä 2012 vaikea sos. fobia. Vuodesta 2008 yksinäinen, sillä eristäydyin kavereista sos. fobian takia.

En pysty luomaan uusia ystävyyssuhteita tai saatika hankkimaan parisuhdetta koska… Ahdistun sosiaalisissa tilanteissa vaikka minulla on siihen lääkitys. Tämä vaihtelee myöskin mielialan mukaan.

Kun jotkut tuntemattomat ovat halunneet tavata minut (netin välityksellä kysyneet) niin olen keksinyt tekosyitä miksi en kerkeä tapaamaan, koska… Varsinkin uudet sosiaaliset tilanteet ahdistaa aika paljon.

Olen onneton, masentaa, en pysty nauttimaan elämästä.😭

Käyttäjä kirjoittanut 01.01.2014 klo 10:45

Eikö netissä ole aika helppo sille toiselle kertoa, että sos.tilanteet ahdistaa ja sopisitte jotenkin sellaisen sinulle sopivan tavata.

Käyttäjä titjaana kirjoittanut 04.01.2014 klo 20:15

Tiedän mistä puhut.. Itse olen myös kärsinyt jo pian 7 vuotta erillaisista häiriöistä ja masennuksista. Tunnen että olen melko samanlaisessa tilanteessa sinun kanssasi. Ja varsinkin ahdistaa se että ei ole ketään tuossa rinnalla kulkemassa ja kun yrittää saada johonkin mieheen kontaktia niin pelkohan siinä pamahtaa. Itse harrastin jossain vaiheessa myös netti deittilailua ja vaikka samaan aikaan kärsin pahoista sosiaalisten tilanteiden pelosta niin deittailun aina alotin miehen kanssa lyhyistä tapaamisista jonka jälkeen aloin aina pidentämään tapaamista ja pikku hiljaa se helpottu. kokeile jos vaikka olisi helpompaa tavata ensin lyhyesti ja jos joku tekeminen auttaisi ahdistukseen.. esim jotain keilaamista,kävelyä yms 🙂 ei tarvii istuu toisen kanssa nenät vastakkain, itselläni ainakin nämä helpotti oloa hiukan ja kannattaa kertoa toiselle että on tälläsiä pelkoja, kukaan ei ainkaan minua tuominnut ja nämä kun ovat vaan niin nykypäivää,ikävä kyllä. eihän sitä tiedä vaikka deittiseuralaisellakin olisi,mutta ei uskalla kertoa että hänelläkin on? tsemppiä deittailuun! toivottavasti löydät seurustelun kautta parhaan ystäväsi rinnalle kulkemaan arjen timmellyksessä! ☺️❤️☺️