arka kirjoitti 2.1.2016 17:12
Hei
On tärkeää yrittääpitäätyötä kiinni kynsin hampain niin kauan kuin suinkin jaksaa. Eläkkeelle joutuminen on helvetti. Joitakin voi auttaa masennuslääkkeetkin mutta mua ei auttaneet, vain rauhoittavat ja miedeot alkoholijuomat auttaa. Terapioissa on se ongelma että ne saa ihmisen tuijottamaan itseään ja omiaongelmiaan. Rakentavampaa voi olla pyrkiä suuntautumaanmuiden auttamiseen, työ on tässä suuri siunaus muttajos työkyky menee niin vapaaehtoistyö on vaihtoehto. Ja alkoholista vielä, väkeviä ei pidä käyttää, vain viiniä ja keskiolutta. Olen lukenut tästä paljon teologista kirjallisuutta.
Rauhoittavat ja alkoholi ovat eritäin vaarallinen yhdistelmä, niitä ei missään nimessä tule käyttää yhdessä. Rauhoittavat lääkkeet yhdistettynä alkoholiin ovat resepti erittäin vakaviin ongelmiin. Olen seurannut kommentointiasi arka ja kaikella ystävyydellä sanon, että sinun kannattaisi miettiä onko rauhoittavat ja alkoholi jo sinulle ongelma.
Rauhoittavat lääkkeet ovat erittäin helposti riippuvuutta aiheuttavia, siksi niitä ei määrätä tukuttain. Niiden ongelmana on myös toleranssin nopea ousu eli vaikutuksen saamiseksi niitä on otettava aina vain enemmän. Bentsodiatsepiinien ongelmakäyttö on yleistä ja iso ongelma, siksi niiden määräämistä ollaan rajoitettu. Vieroitus voi myös olla erittäin hankalaa.
"Terveyskirjasto:
Rauhoittaviin lääkkeisiin liittyy paljon haittavaikutuksia. Betsodiatsepiineihin liittyy seuraavia haittoja:
Kaikkiin bentsodiatsepiineihin voi kehittyä riippuvuus.
Ne väsyttävät, altistavat tapaturmille, aiheuttavat havaintohäiriöitä, muistivaikeuksia, jopa sekavuutta ja levottomuutta.
Joskus bentsodiatsepiinit laukaisevat päihteiden sekakäytön tai väkivaltaisuutta. Ne lisäävät alkoholin himoa ainakin osalla päihdepotilaista.
Betsodiatsepiinit läpäisevät istukan, joten raskauden aikana lääkkeen edut ja haitat on punnittava yksilölisesti yhteistyössä hoitavan lääkärin kanssa.
Ne haittaavat liikenteessä ja työelämässä, vaikka et huomaisi sitä itse.
Hyvin suuret annokset ovat hengenvaarallisia, samoin pienikin sekakäyttö alkoholin tai muiden päihteiden kanssa.
Unilääkkeiden hyöty on vahvistettu tieteellisesti vain lyhytaikaisessa käytössä. "
Lisäksi rauhoittavien käytössä saatta alkaa esiintymään paradoksaalista vakutusta eli ne aiheuttavat ahdistusta.
Toinen asia on alkoholi. Se ei todellakaan ole suositeltava "hoito" ahdistukseen. Pitkällä aikavälillä se vain pahentaa ongelmaa. On aivan sama, onko alkoholi mietoa vai väkevää, samaa alkoholia se on. Jos käytttää rauhoittavaa lääkitystä alkoholia, ei mietoa tai väkevää tule käyttää "Opamox-hoidon aikana ei saa käyttää alkoholia, koska oksatsepaami ja alkoholi voimistavat toistensa vaikutusta." En oikeasti ymmärrä, mitä tekemistä teologisella kirjallisuudella on alkoholin käytön kanssa, fakta asia on, että oli pullossa sitten vähän tai paljon alkoholia, mietoa tai väkevää, se on samaa ainetta, se tosiasia ei miksikään muutu, eikä siitä kannata itselleen valehdella.
Olet, arka, monessa ketjussa puhunut alkoholin ja rauhoittavien lääkkeiden käytöstäsi ja valitellut, kuinka niitä ei saa tarpeeksi tai tarpeeksi helposti. Olen huolissani sinusta. Mielestäni sinun kannattaisi ottaa tämä päihteiden sekakäyttö (jota se on) puheeksi hoitavan yksikön kanssa, silä se saatta olla osa ongelmaasi. Jos ei sen alku, niin ainakin ylläpitävä asia.
Tekstini voi kuulostaa rankalta, mutta koitan herätellä sinua, arka. Olet vaarallisella tiellä.